Merkcultuur - Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg

Merkcultuur.pngdecember 2015

Recensent: Peter van den Besselaar
Een studieus boek over het verbinden van de talenten van medewerkers en merkambities. Van drie door de wol geverfde auteurs. Het praktisch model dat de kern vormt van het boek is eenvoudig: merk en mens schuiven over elkaar. Mensen geven talenten en energie. Medewerkers krijgen een beloning in ruil voor hun inzet: een employee value proposition.

Er komt een ‘talent deal’ tot stand: een concretisering van de persoonlijkheid van de organisatie. Het idee dat ten grondslag ligt aan dit boek, dat wil je wel omarmen als bestuursvoorzitter, communicatie- of HR-professional. Ik ben echter niet overtuigd dat met het model – hoe verdienstelijk ook – het geheim achter succes ‘pakbaar’ is. De auteurs hebben heel veel woorden en steeds verschillende voorbeelden nodig om succes te verduidelijken. Dat maakt dat ik wél overtuigd raak van het idee dat ten grondslag ligt aan het boek, maar niet van de uitwerking. Sterke merken hebben iets mystiek aanstekelijks. Iets dat je niet kapot moet redeneren. De breedheid van dit boek is een charme én achilleshiel tegelijkertijd.

Titel v.h. boek:            Merkcultuur
Auteur:                       Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg
Jaar van uitgave:         2015
Uitgever:                     Boom|Lemma
ISBN-nummer:            978 9 089 536 556
Aantal pagina’s:          248 pagina's
Kosten:                       €28,00
Aantal sterren:             3

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.