De Chimp Paradox - Dr. Steve Peters

Chimp.pngdecember 2015

Recensent: Leonie Greve
Auteur Dr. Steve Peters is psychiater en docent. Zijn cliënten en studenten inspireerden hem tot het schrijven van deze ‘management methode’. In De Chimp Paradox legt Peters op een vereenvoudigde, begrijpelijke manier uit hoe de menselijke geest werkt, hoe je jezelf en anderen daardoor beter kunt begrijpen; hoe je jezelf kunt trainen om je emoties en gedachten te managen, hoe je daarmee de kwaliteit van je leven kunt verbeteren, hoe je meer zelfvertrouwen krijgt, hoe je daarmee gelukkiger en succesvoller kunt worden, enzovoort!

Heel je welzijn en geluk is, daar komt het dus op neer, terug te voeren op de Chimp Paradox van Peters.
Een dergelijk boek als dit zou mijn inziens iedereen gelezen moeten hebben. Zelfkennis is nooit weg en het emotionele aspect van de communicatie met anderen wordt goed uit de doeken gedaan. Een prima boek dus ook voor communicatieprofessionals. Zeer veel moeite heb ik met de gekunstelde manier waarop Peters het principe van de Chimp Paradox inkadert. Het psychologische universum wordt aangeduid met tal van planeten, de zon, enkele manen en zelfs een asteroïdegordel. Iets vereenvoudigd weergeven is één ding. Dit is te veel van het goede. Geef mij dan maar de klassieker Ik ben o.k., jij bent o.k.!

Titel v.h. boek:            De Chimp Paradox - De Management Methode voor zelfvertrouwen, succes en geluk
Auteur:                       Dr. Steve Peters
Jaar van uitgave:         2015
Uitgever:                     A.W. Bruna Uitgevers B.V.
ISBN-nummer:            978 94 005 0582 7
Aantal pagina’s:          400 pagina's
Kosten:                       €19,95
Aantal sterren:             3

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.