Getting things done- David Allen

Gettingthingsdone.jpgnovember 2015

Recensent: Maartje Vrolijk
Een boek met ondertitel De kunst van stressvrije productiviteit móest ik lezen. Aan het zwembad in de zon kwam die imaginaire, opgeruimde wereld bij elke bladzijde meer binnen handbereik. Elke stap is zo helder omschreven dat het lastig lijkt dit stressvrije bestaan niet te halen.

Het idee kent vijf simpele stappen: verzamelen, beslissen, organiseren, reflecteren, doen. En steeds de belangrijke vraag: kan het nu? Ja? Direct doen! Nee? Delegeer of stel uit. Maar stel het niet zomaar uit: stel het georganiseerd uit. Want het moet uit je hoofd!

Allens resultaat: je krijgt ruimte om productiever en creatiever te zijn. Acht weken na mijn vakantie lijkt de mailbox weer ontploft en is mijn hoofd verre van leeg. Niet Allens schuld. Hij is volledig, weerlegt alle ja, maren voor je ze uitspreekt en geeft voortdurend tips. Ik ga voor een herkansing: op naar een geest als water!

Twee kanttekeningen: het is een vernieuwde versie, maar Allen gaat nog steeds uit van een papieren wereld met bakjes en lettertang (!). Dat kan moderner. Ook is hij af en toe wat langdradig. Dit boek had ook in 200 bladzijden gekund.

Titel v.h. boek:            Getting things done
Auteur:                       David Allen
Jaar van uitgave:         2015
Uitgever:                     AWBruna
ISBN-nummer:            978 94 005 0618 3
Aantal pagina’s:          384 pagina's
Kosten:                       €24,95
Aantal sterren:             4

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.