Handboek Social - Patrick Petersen

C#9 handboek social.jpgnovember 2015

Recensent: Jaap de Bruijn
Met ‘Handboek.Social’ (de punt in de titel staat daar niet voor niets) heeft Patrick Petersen niet alleen een boek geschreven, maar een multimediaal project neergezet. Want behalve het boek is er op www.Handboek.Social heel veel aanvullend materiaal beschikbaar: video’s van interviews voor het boek, webinars, presentaties en… actuele artikelen. Zo is Handboek.Social altijd actueel. Met deze aanvullingen online is het boek de relatief hoge prijs dubbel en dwars waard.

De opbouw van Handboek.Social is heel intuïtief en zeer geschikt voor social media professionals die op zoek zijn naar inspiratie en onderbouwing voor hun plannen, maar ook voor strategen en managers die zelf nog weinig ervaring hebben met social media strategie. De verschillende hoofdstukken beginnen met basiskennis, worden geïllustreerd met zeer veelzijdige expertcases en worden afgerond met opdrachten die je helpen om de informatie te verwerken.

Handboek.Social is strak vormgegeven, met heldere illustraties en grafieken. Het is een feest om het te lezen en met recht een handboek voor elke rechtgeaarde communicatieprofessional anno 2015 (en verder). Een heuse mustread. Patrick Petersen heeft gretig gebruik gemaakt van andere Nederlandse social media professionals die dan ook een prachtig podium krijgen in dit boek. Van harte aanbevolen.

Titel v.h. boek:            Handboek Social- Social business en Social media marketing
Auteur:                       Patrick Peterson
Jaar van uitgave:         2015
Uitgever:                     ADFO Groep
ISBN-nummer:            978-94-9156-089-7
Aantal pagina’s:          228 pagina's
Kosten:                       €32,50
Aantal sterren:             5

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.