Geen tijd geen geld toch doen - Marcel van Driel

C#8 Geen tijd geen geld toch doen.jpgoktober 2015

Recensent: Marie-Louise de Jong
Dit boekje kun je met een gerust hart cadeau doen aan iemand die ooit iets van plan is. De titel is heerlijk, de vormgeving is mooi, het boekje leest als een trein en inspireert. Van Driel legt in korte hoofdstukken uit welke misconcepties er bestaan over geld en tijd. Aan de hand van voorbeelden laat hij zien hoe je dingen kunt realiseren zonder geld en hoe je meer uren beschikbaar kunt maken, meer dan je zelf voor mogelijk zou houden.

Hij spreekt over tips, trucs en gedachtenexperimenten die ervoor zorgen dat je jezelf zover krijgt om je (waanzinnige) plan succesvol uit te voeren. Hij maakt duidelijk dat je het zelf moet doen, dat je hard moet werken en hulp moet vragen. Een mooie eyeopener is dat “iedereen 24 uur per dag te besteden heeft, hoe je de uren besteedt is aan jou. “ Om je te laten ontdekken hoe je je tijd gebruikt, introduceert van Driel ‘’De Tijdvinder”. Als duidelijk is waar je tijd kunt winnen, kun je gaan nadenken over de urgentie van je plannen en een inschatting maken van de tijd die je nodig hebt voor je plan. Hij attendeert de lezer op een leuke manier ook nog even op zaken als uitstelgedrag, klagen en genieten. In de hoofdstukken over (geen) geld lees je meer over sponsoring, voor- en nadelen van crowdfunding en de loterij. Het laatste deel van het boekje staat het ‘’toch doen’’ centraal. Je krijgt geen gebruiksaanwijzing of kortste weg naar succes maar wel een gloedvol betoog over wat jij kunt.

Titel v.h. boek:             Geen tijd geen geld toch doen
Auteur:                        Marcel van Driel
Jaar van uitgave:          2015
Uitgever:                      Scriptum
ISBN-nummer:             978-90-5594-977-9
Aantal pagina’s:           142 pagina's
Kosten:                        €12,50
Aantal sterren:              4

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.