Tegenwind geeft vleugels - Saskia Ramakers en Jeroen Janssen

C#7 Tegenwind geeft vleugels.jpgseptember 2015

Recensent: Peter van den Besselaar
Veel projecten starten met een analyse. Om vervolgens een strategie te bepalen. En toch gaat er bij de uitvoering veel mis. Best gek, als je daarover nadenkt…. Want die analyse moet toch leiden tot een verstandige aanpak. Wát zou er gebeuren als je het klassieke denken (analyse, strategie, uitvoering) durft los te laten en start met een creatief proces? Precies: je start dan vanuit je hart.

De Story Flow Methode leent zich daar uitstekend voor. Waar met het hart wordt gewerkt, is geen plaats voor ‘ja maar…’ vragen, die zijn immers typerend voor een omgeving waarin met het hoofd wordt gewerkt. In de Story Flow Methode staan niet bestuurders en managers centraal maar de groep. De methode gaat uit van uitdagingen in plaats van doelen. De energie in een groep is bepalend voor de snelheid in het proces. Klinken deze karakteristieken je lastig in de oren, laat dit boek dan ongelezen. Wil je met een vernieuwende aanpak het verschil maken in complexe communicatieprocessen? Omarm dan deze methode die betekenisgeven centraal stelt.   

Titel v.h. boek:             Tegenwind geeft vleugels
Auteur:                        Saskia Ramakers en Jeroen Janssen
Jaar van uitgave:          2015
Uitgever:                      Adformatie groep
ISBN-nummer:             978 94 91560934
Aantal pagina’s:            104 pagina's
Kosten:                        €22,95
Aantal sterren:             5

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.