Zo pak je iedereen in!-Ellen Steffens & Estrella Meijs

C#7 Zo pak je iedereen in! over uitstraling, overtuigend overkomen en meer.JPEG.jpgseptember 2015

Recensent: Gerald Morssinkhof
Wat een titel. Dat was mijn eerste gedachte bij het zien van dit boek. De belofte op mij is dat dit boek handvaten biedt om anderen voor je te winnen, om anderen dingen te laten doen in jouw belang. Kortom, een boek over maakbaarheid, individuele maakbaarheid. Want, het boek gelezen hebbend, weet je wat je kunt veranderen om anderen daadkrachtig te overtuigen.
In die zin past het boek in een traditie van de huidige tijdgeest, namelijk dat je als mens in staat bent om het leven naar jouw hand te zetten.
Toch stellen de schrijvers in het begin van dit boek dat het hun niet te doen is om trucjes, geen receptenboek, maar om een wezenlijke benadering. Elk mens kan keuzen maken; in taal, in etiquette, in kleding, in overtuigingen. Elke keuze levert andere consequenties qua impact op anderen op. Misschien is dat wel de boodschap van dit boek; neem het hef in handen, besef dat alles wat je doet er communicatief toe doet. Alle handelingen en verschijningen roepen immers betekenissen bij de ander op. Bedenk van tevoren welk effect wil ik bereiken en pas daar je totale verschijning en opstelling op aan.

Ook reiken de auteurs vele tips en ideeën aan, hiermee tonen zij hun rijke ervaring op het gebied van persoonlijke impact, maar steeds benadrukken zij dat je én het in samenhang met de andere onderdelen moet bekijken én natuurlijk ook wie er tegenover je staat. Congruentie is wezenlijk hiervoor.Veel onderdelen van dit boek zullen voor communicatieprofessionals gesneden koek zijn, zoals de hoofdstukken over communicatie en de bekende Roos van Leary.Andere hoofdstukken bieden, misschien niet echt nieuw, een aardig kijkje in tafelmanieren, kleding, accessoires, prettige omgangsvormen.De waarde van dit boek zit hem meer in totaliteit van het beschrevene en de ruimte die het toch laat voor eigen invulling. Dus, inderdaad geen trucjesboek, maar wel rijk aan tips en prachtige illustraties. De vraag is dan wel, of dit boek haar belofte inlost dat je met deze inhoud anderen inpakt!

Titel v.h. boek:                 Zo pak je iedereen in!Auteur:                            Ellen Steffens en Estrella Meijs
Jaar van uitgave:              2014
Uitgever:                          Thema
ISBN-nummer:                 9058 71 8859
Aantal pagina's:                204
Kosten:                            €24,95
Aantal sterren:                   3

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.