Het merk is voorbij. Handboek voor identiteit en imago - Rudy van Belkom

C#4 Het merk voorbij.jpgmei 2015

Recensent: Frank Tillema
Zoek je een helder, leesbaar en compleet basisboek over identiteit en imago? Dan is dit boek van Rudy van Belkom een prima keuze. In zeven hoofdstukken beschrijft de auteur de basisbegrippen en geeft hij een stappenplan om te bouwen aan identiteit en imago van een onderneming. Zijn stelling: in de huidige wereld van internet, historisch laag vertrouwen en steeds machteriger consumenten, moet je bouwen aan identiteit en imago. Je moet, met andere woorden, het merk voorbij.

Daarbij geeft de auteur een theoretische onderbouwing met verwijzing naar de grote auteurs op dit gebied, maar hij geeft ook een koppeling met leefstijlensegmentatie. En verder geeft hij ook praktische handvatten, voorbeelden en cases.

Het boek is vooral gericht op de hbo-studenten van commerciële en communicatie-opleidingen. Een bijbehorende website geeft meer informatie, oefenmateriaal, en bijvoorbeeld  een zelftoets. Ook voor de beginnende of gevorderde professional kan dit boek een waardevolle start of opfrisser zijn op dit onderwerp. Voor de gevorderde professionals wel een kleine waarschuwing: ik miste na verloop van tijd een beetje de rol van irrationaliteit, toeval, onvoorspelbaarheid, en de onstuurbaarheid van processen als dit. Niettemin schrijft Van Belkom een compleet en leesbaar boek.


Titel v.h. boek:            Het merk is voorbij. Handboek voor identiteit en imago
Auteur(s):                   Rudy van Belkom
Uitgever:                     Uitgeverij Couthino
Jaar van uitgave:        2015
ISBN-nummer:            9789 0469 0418 3319
Aantal pagina’s:           319
Kosten:                        € 37,50
Aantal sterren:             3

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari