Arbeidsmarktcommunicatie van a/z - Marcel van der Haas en Jenny Hudepohl

C#4 Arbeidsmarktcommunicatie van A tot Z.jpgmei 2015

Recensent: Marie-Louise de Jong
Marcel van der Haas en Jenny Hudepohl hebben dit boek geschreven voor professionals op het vlak van HR, recruitment en communicatie. Een vrij brede groep waardoor ook basiszaken als wat is een communicatiestrategie en communicatie-instrumenten de revue passeren. Omdat de informatie op overzichtelijke wijze gepresenteerd wordt, werkt dat niet storend. Het pleit wellicht wel voor de digitale vorm waarnaar de auteurs in hun afsluiting verwijzen – zo kun je net wat makkelijker over de passages heen lezen die voor jou bekend zijn.

De auteurs zetten de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op een rijtje en geven aan dat arbeidsmarkcommunicatie zich niet beperkt tot externe doelgroepen. In hun ogen is het dus meer dan werving. Wat hen betreft is het een belangrijk onderdeel van corporate communicatie. Zij bevelen de lezers aan om aan het werkgeversmerk te bouwen. Daarvoor is inzicht in je eigen organisatie nodig en soms zelfs herpositionering.

De bespreking van onderwerpen als content marketing, mediastrategie, sociale media, creatief concept en werken-bij-sites, geven het boek een praktische meerwaarde. Toch handig om even in een schema te zien hoe je komt tot een goede sociale-media-aanpak. En dat geldt ook voor het overzicht van wat er komt kijken bij een werken-bij-site. Dit van A tot Z is een prettig leesbaar en praktisch boek over een zeer interessant deel van ons werkveld: werk.

Titel v.h. boek:            Arbeidsmarktcommunicatie van a/z
Auteur(s):                   Marcel van der Haas en Jenny Hudepohl
Uitgever:                     Adfo groep
Jaar van uitgave:        2015
ISBN-nummer:            9789 4915 60736
Aantal pagina’s:           271
Kosten:                        € 31,95
Aantal sterren:             4

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.