Meten en scoren. Vergroot je impact als communicatieprofessional - Adwin Peeks en Eelke Alkema

C#3 Meten en scoren Adwin Peeks cover.jpgapril 2015

Recensent: Jaap de Bruijn
Stakeholders worden spelers, een communicatieprobleem wordt je speelveld en meten wordt scoren. Met het boek Meten en scoren hebben Adwin Peeks en Eelke Alkema wat mij betreft een nieuw standaardwerk geschreven. Elke zichzelf respecterende communicatieadviseur, strateeg of reputatiemanager zou het moeten lezen. Wie het niet doet, doet zichzelf tekort.

In dit praktische en vlot geschreven boek introduceren de auteurs het ‘speelveldmodel’. Zenders en ontvangers worden spelers. Als je een strategie voorbereidt aan de hand van dit boek, denk je na over de betekenis van die spelers, de kans dat ze mee gaan doen en de impact die dat zal hebben. De ondersteuning daarbij haal je uit goed gekozen en toegepast onderzoek. Als je serieus aan de slag gaat met dit boek kun je onderzoek voortaan gebruiken voor gericht advies en als terugkoppeling: Wat was je doel? Wat is de uitkomst? Wat is de impact van je boodschap?

Dit boek doet wat het belooft: Het geeft je handvatten en concreet handelingsperspectief om meer impact te kunnen krijgen als communicatieprofessional. En reputatieprofessor Cees van Riel vindt dat ook, getuige zijn warme aanbeveling voorin het boek.

Titel v.h. boek:             Meten en scoren. Vergroot je impact als communicatieprofessional
Auteur(s):                    Adwin Peeks en Eelke Alkema
Uitgever:                     Academic Service
Jaar van uitgave:         2015
ISBN-nummer:             978 94 6220 099 9
Aantal pagina’s:           170
Kosten:                        € 24,95 (eBook: € 14,99 euro)
Aantal sterren:             5

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.