Bedwing het monster social media - Jeroen Bertrams

C#2_2015Cover Bedwing het monster Social Media.jpgmaart 2015

Recensent: Marie-Louise de Jong
Jeroen Bertrams beschrijft in zijn boek Bedwing het monster social media op heldere wijze onder meer waarom we social media gebruiken, waarom verslaving op de loer ligt, hoe het zit met privacy en wat social media doen met onze gezondheid. In feite zet hij in dat eerste deel even op een rijtje wat de meeste lezers wel zullen weten.

Halverwege het boek komt Bertrams ook met oplossingen hoe mensen en bedrijven social media kunnen bedwingen. In korte hoofdstukjes beschrijft hij dat je doelstellingen moet bepalen voor het gebruik. Want door het bepalen van doelstellingen verplicht je jezelf om te kijken of jouw bestaande social media-gebruik wel bijdraagt aan die doelen. Je moet de juiste netwerken kiezen, het aantal checkmomenten beperken en focussen op relevante content. Aardig is de stelling: “Het gaat er niet om dat deze specifieke aanpak altijd wordt gebruikt, het gaat er vooral om dat er een aanpak wordt gebruikt.” Volgens de auteur is het de grote kunst is om je klanten te informeren en te entertainen, want dat is de kans om anderen over jouw bedrijf te laten praten. In het laatste deel van het boek geeft hij veel praktische tips om daar goed mee aan de slag te gaan.

Titel vh boek:              Bedwing het monster social media
Auteur(s):                   Jeroen Bertrams
Uitgever:                    Scriptum
Jaar van uitgave:        2014
ISBN-nummer:           978 90 5594 435 4
Aantal pagina’s:          192
Kosten:                       € 18,95
Aantal sterren:            4

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.