Get social in business. Social media op het werk - Jeanet Bathoorn

C#1_2015Cover Get Social in business Social media op het werk1.jpgfebruari 2015

Recensent: Joop de Jager
Een boek dat in 2012 uitkomt, en al in 2014 een ‘geactualiseerde editie’, kent, kan twee dingen betekenen. Of de schrijver heeft in 2012 zitten slapen, of de ontwikkelingen gaan zo razendsnel dat ruim een jaar later het boek al verouderd dreigt te raken. Voor Get social in business, geldt het laatste. De ontwikkelingen met betrekking tot de social media gaan zo snel. Als het boek is gedrukt, is het eigenlijk alweer verouderd.

De ondertitel van het boek zegt al veel: het boek gaat over Social media op het werk. Dat bakent het brede terrein van de social media direct mooi af. Op een heldere manier pelt Jeanet Bathoorn de social media af. Na een algemeen hoofdstuk zoomt ze in op wat social media voor bedrijven kunnen betekenen. Van Linkedin, Facebook, en Twitter tot Foursquare, You Tube en Yammer en alles wat daartussen zit. Het voordeel van Bathoorns aanpak is dat je het boek ook kunt zien als modules. Je pikt eruit waarover je meer wilt weten. Aan het einde heeft Bathoorn ook nog een hoofdstuk geschreven over monitoring. Sla dat vooral niet over, want ergens mee beginnen zonder te kijken wat het effect is, is not done, dat geldt zowel voor oude media, als voor social media.

Titel v.h. boek:            Get social in business
Auteur:                        Jeanet Bathoorn
Uitgever:                     Scriptum
Jaar van uitgave:        2014
ISBN-nummer:            9789055947751
Aantal pagina’s:          280
Kosten:                       € 19,95
Aantal sterren:            4

« Terug

Archief > 2015

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.