Basisboek luisteren & spreken. Helpen voor professionals - Harry van de Pol

C#10 Cover Basisboek Luisteren & Spreken Helpen voor Professionals.jpgdecember 2014

Recensent: Frank Tillema
Het gesprek. Verdiepen we ons daar nog wel eens in, naast alle handboeken social media, strategische communicatieframing, de checklisten, scrums of andere methodieken? Weten we wat luisteren is? Echt luisteren? En kunnen we dat zelf als adviseur eigenlijk goed genoeg? Dit boek gaat over de (advies)relatie als werkplaats om de ander te ontmoeten. Over welke grondhouding tot een open gesprek kan leiden. Over de essentie van luisteren, de temperatuur van luisteren, over meerstemmigheid - in jezelf en in de ander.

Dit boek is geschreven met de bril – en dus met de taal - van de professionele hulpverlener. Dat blijkt ook uit de voorbeelden. Maar wat een rijkdom om dit boek ook als communicatieadviseur te lezen. Zeker als je ook coach wilt zijn en je de communicatiekracht van je opdrachtgever wilt versterken. Want dan besef je dat we misschien te vaak en te veel bezig zijn met vragen over doelgroepen, actoren of framing en te weinig met contact maken en jezelf kwetsbaar opstellen. Van de Pol geeft met dit boek inzichten, praktische handvatten en inspiratie. De vormgeving nodigt uit om te bladeren, te lezen en de links naar Youtube-filmpjes te bezoeken. Een heerlijk boek dus!

Titel v/h boek:            Basisboek luisteren & spreken. Helpen voor professionals
Auteur(s):                   Harry van de Pol
Uitgever:                    Vanbinnenuit
Jaar van uitgave:        2014
ISBN-nummer:            9789081616720
Aantal pagina’s:          296
Kosten:                      € 39,95
Aantal sterren:            5 sterren

« Terug

Archief > 2014

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart