Calimeromarketing 3.0. De slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb - Karen Romme

C#10 Calimeromarketing 3.0.jpgdecember 2014

Recensent: Marie-Louise de Jong
Calimeromarketing 3.0 is het vervolg op eerdere Calimeromarketingboeken van Karen Romme uit 2004 en 2009. In de inleiding legt ze uit dat het nieuwe boek voor zowel nieuwe lezers (daar ben ik er een van) als trouwe lezers boeiend is. En dat haar filosofie gebaseerd is op haar eigen waarheid en leefwereld als ondernemer en dus niet op een marketingstudie.

Door haar heldere taal en praktische insteek slaagt zij er in om ondernemers zonder marketingachtergrond duidelijk te maken dat de mens achter de onderneming het krachtigste marketinginstrument is. Haar boek is opgebouwd rond de tien spelregels. Die zijn vrij logisch (van durf te kiezen tot bouw aan je netwerk en gebruik de pers) maar sporen wel aan tot nadenken en tot actie. Romme neemt haar lezers mee door praktijkgerichte verhalen over waarom visitekaartjes er nog bij horen, wat contentmarketing eigenlijk is en waarom bestaande klanten voorrang verdienen. Tegelijkertijd biedt ze de lezer in rode tekstblokken praktische handvatten om een marketingplan te schrijven. Met de nadruk op marketing‘doe’plan, omdat ondernemen niet gaat over plannen schrijven, maar over doen. Want om met Romme te spreken: ‘Ondernemen is een werkwoord en ondernemer vooral een uitvoerend beroep.’

Titel v/h boek:            Calimeromarketing 3.0. De slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb
Auteur(s):                   Karen Romme
Uitgever:                    Scriptum
Jaar van uitgave:         2014
ISBN-nummer:            9789055949175
Aantal pagina’s:          192
Kosten:                      € 22,50
Aantal sterren:            3

« Terug

Archief > 2014

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart