#Merk, social media vanuit je merk - Lucas Swennen

C#9 Cover Merk social media vanuit je merk.jpgoktober 2014

Recensent: Jaap de Bruijn
“Hoe laat je je eigen merkwaarden doorklinken op media waar je weinig of geen grip op hebt?” en “Hoe kun je met je social media-activiteiten onderscheidend zijn ten opzichte van de concurrentie?”. Het boek dat antwoord geeft op die twee vragen wordt vandaag de dag geheid een bestseller.

Maar eerlijk gezegd vond ik het antwoord niet in het boekje #Merk. Het idee was goed: Verzamel de lessen van sterke merken als het gaat om social media. Aan de hand van casussen van merken als ING, ANWB en KPN kun je veel leren. Maar het tweede boekje van Lucas Swennen is wat mij betreft een grote teleurstelling. De auteur ontrafelde aan de hand van interviews een vijftal keuzes die organisaties moeten beantwoorden als het om social media gaat. Maar de keuzes worden onvoldoende geïntegreerd tot een echte strategie. Gekunstelde checklists aan het einde van elk hoofdstuk roepen veel extra vragen op. Verder doet het boekje wat onhandig aan: vormgeving ontbreekt vrijwel geheel en de casussen slepen zich soms pagina's lang voort. Op eenderde van het boek had ik al een voorgevoel dat het niet goed zou aflopen. En aan het eind van het boek bleef ik achter met een brandende vraag: “Leuk, die interviews met social media-strategen, maar wat heb ik eraan?” Het idee was goed, maar de uitwerking onvoldoende.

Titel v.h. boek:             #Merk, social media vanuit je merk
Auteur:                        Lucas Swennen
Jaar van uitgave:          2014
ISBN-nummer:             9789081131568
Aantal pagina’s:           98
Kosten:                       € 19,90
Aantal sterren:             2

« Terug

Archief > 2014

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart