Rafels over een betere zakelijke schrijfstijl - Marianne Nan

Recensent: Reinanke Haagsma
Op een ontspannen zondagmiddag, met een kop koffie of thee vakkennis opvijzelen? Dat kan, en wel met Marianne Nan. Nan is trainer, onderzoeker en communicatieadviseur met bijna 20 jaar ervaring als trainer op het gebied van klantgerichte communicatie. Zij bundelde haar belangrijkste lessen in het boek Rafels.
De lessen kun je typeren als simpel en doeltreffend. Nan herinnert je namelijk aan de basisregels van zakelijk schrijven. Daarbij schuift Nan haar persoonlijke stijl niet onder stoelen of banken. De humor waarmee ze dit brengt is zowel vermakelijk als overtuigend. Naast het aanzetten tot een betere zakelijke schrijfstijl (lees: meer lezer gericht), inspireert ze hiermee ook om overtuigender te schrijven. Wanneer de pittige en humoristische stijl van Nan je ligt, heb je het boek in een mum van tijd en met veel plezier uit. Een mogelijke aanvulling op dit boek vol verhalen en voorbeelden voor een betere zakelijke schrijfstijl is om elk hoofdstuk af te sluiten met de belangrijkste lessen op een rij. Mocht je iets willen terugzoeken, is het nu namelijk lastig terug te vinden.
Titel vh boek: Rafels – over een betere zakelijke schrijfstijl
Auteur(s): Marianne Nan
Uitgever: Brave New Books
Jaar van uitgave: 2014
ISBN-nummer: 9789402112771
Aantal pagina’s: 117
Kosten: € 17,95
Aantal sterren: 4
Archief > 2014
december
- 08-12-14 14:47 - Van idee naar tekst - Karel Witteveen
- 08-12-14 14:42 - Basisboek luisteren & spreken. Helpen voor professionals - Harry van de Pol
- 08-12-14 14:39 - Calimeromarketing 3.0. De slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb - Karen Romme
- 08-12-14 14:30 - Zo simpel kan het zijn - Richard Engelfriet
oktober
- 20-10-14 13:47 - Is het een tegenslag of juist een kans? - Robert Benninga
- 20-10-14 13:44 - #Merk, social media vanuit je merk - Lucas Swennen
- 20-10-14 13:40 - Rafels over een betere zakelijke schrijfstijl - Marianne Nan
- 20-10-14 13:37 - Leiden is loslaten; de kracht van partnerschap en dienstbaarheid - Peter Block
september
- 25-09-14 13:34 - Public credibility; a study of the preferred personal qualities of cabinet ministers in the Netherlands - Eva Wisse
- 25-09-14 11:13 - De patatbalie – de do’s en dont’s en het intrigerend kat-en-muis spel tussen media en politici - Hans Izaak Kriek
- 25-09-14 10:53 - Dit is de maand waarin ik het anders doe. Persoonlijk leiderschap in verandering - Sasja Dirkse en Angela Talen
- 25-09-14 10:43 - De Wet van Snuf. Wat je geeft krijg je terug - Jos Burgers
- 24-09-14 09:56 - “Het strategisch communicatie frame”, Praktische methode voor strategieontwikkeling - Frank Körver & Betteke van Ruler
- 12-09-14 17:08 - Stop met communiceren. Waarom communicatie meestal mislukt en hoe je daar verandering in brengt - Harrie van Rooij
- 12-09-14 17:05 - Mediarelaties en persvoorlichting - Chris Aalberts en Maarten Molenbeek
- 12-09-14 16:58 - Handboek Public Affairs. Een open boek over belangenbehartiging en lobbyen - Frans van Drimmelen
juli
- 23-07-14 10:57 - Journalistiek van nu, maatschappijgericht en multimediaal - Harrie Kiekebosch, m.m.v. Willem Zeijl
- 11-07-14 09:00 - Communicatief Leiderschap - Conny de Laat en Erik Reijnders
- 11-07-14 09:00 - Strategische communicatie. Principes en toepassingen - Noelle Aarts, Chantal Steuten & Cees van Woerkum
- 11-07-14 09:00 - De koning kun je niet spelen - Boris van der Ham
- 11-07-14 09:00 - Stories becoming sticky. How civic initiatives strive for connection to governmental spatial planning agendas - Hetty van der Stoep
juni
- 13-06-14 09:00 - Het Et-ceteraprincipe. Een nieuw perspectief op organisatieontwikkeling - Thijs Homan
- 13-06-14 09:00 - Like this! De route naar een geslaagde social media bedrijfsstrategie - Laura Hamer
- 13-06-14 09:00 - Generatie V. Werken aan je veerkracht, voor veertigers en vijftigers - Yolanda Buchel en Sandra van der Maarel
- 13-06-14 09:00 - Steen voor steen - David C. Robertson
mei
- 19-05-14 16:12 - LinkedIn marketing in 60 minuten - Martine Meijburg
- 19-05-14 16:08 - Scrum voor managers - Rini van Solingen en Rob van Lanen
- 19-05-14 16:02 - Overtuig je klant. Overtuig met je visitekaartje - Hannie Mommers
- 19-05-14 15:47 - De PR-factor – Succesvol bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content - Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden
april
- 15-04-14 11:39 - Wij begrijpen elkaar uitstekend - Pieter van Os
- 15-04-14 10:58 - Teams van de toekomst - Jaco van der Schoor en Guido van der Wiel
- 15-04-14 10:26 - Het einde van business als usual - Brian Solis
- 10-04-14 17:12 - Bouwen aan organisatie identiteit. Tibor van Bekkum
maart
- 17-03-14 15:28 - Het Spinoza Effect: Goedgelovigheid en de zoektocht naar de waarheid. Eric Rassin
- 17-03-14 10:11 - Sociale Gemeenten. David Kok (red)
- 13-03-14 13:12 - Scheppende overgave. Ria Weyens en Diet van Borselen
- 13-03-14 11:42 - KwaliTijd: De echte waarde van sociale media. Jaap Favier
- 13-03-14 11:33 - Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie. Bert Pol en Christine Swankhuisen
- 13-03-14 11:11 - Media-advies voor het MKB. Ad Molenaar en Mieke Nauta
- 13-03-14 10:50 - Neuromarketing. Eric van Arendonk / Adriaan Polderman / Karel Smit
- 12-03-14 11:56 - Anatomie van de verleiding; neuromarketing succesvol toegepast. Paul Postma