De Wet van Snuf. Wat je geeft krijg je terug - Jos Burgers

C#8 Cover De wet van Snuf.jpgseptember 2014

Recensent: Reinanke Haagsma
De Wet van Snuf volgt, zoals de ondertitel van het boek aangeeft, een aloude wijsheid: Wat je geeft, krijg je terug. De schrijver Jos Burgers kiest ervoor om die wijsheid te presenteren aan de hand van het alfabet. Dat maakt het boek enigszins kunstmatig en geforceerd. Zeker wanneer Burgers ‘hoofdstuk X’ begint met: ‘Wat gaat hij bij de letter X doen? Die vraag heeft u zich waarschijnlijk meteen gesteld toen u de opzet van dit boek zag.’

De persoonlijke voorbeelden, onder andere uit de privésfeer van Burgers, dragen ook niet bij aan de drie sterren-waardering van dit boek. Wat zijn vrouw Julia vindt van haar man maakt het boek overtrokken persoonlijk. Waarom dan toch drie sterren? Omdat de open deuren die Burgers presenteert toch vaak waardevol zijn. Ze herinneren je aan zaken die vanzelfsprekend zijn en die je al even vanzelfsprekend lijkt te zijn vergeten in de waan van de dag. Een goede relatie is voor iedereen, en niet als laatste voor de communicatieprofessional, van groot belang om resultaten te halen. Als ‘snack’ tussen de meer gewichtige communicatieliteratuur lijkt Burgers met De Wet van Snuf daarom alsnog een belangrijke bijdrage te leveren aan het succes van de communicatieprofessional.

Titel vh boek:                De Wet van Snuf. Wat je geeft krijg je terug

Auteur(s):                     Jos Burgers

Uitgever:                      Van Duuren Management

Jaar van uitgave:           2014

ISBN-nummer:              9789089651976

Aantal pagina’s:            160

Kosten:                        € 19,95

Aantal sterren:              3

« Terug

Archief > 2014

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart