Mediarelaties en persvoorlichting - Chris Aalberts en Maarten Molenbeek

C#7 Mediarelaties en persvoorlichting Framen, Pluggen en Positioneren bij Politiek en Overheid.jpgseptember 2014

Recensent: Joop de Jager
Anno 2014 leven we in een visuele wereld. Met andere woorden: het oog wil ook wat. Als dat je uitgangspositie is, dan moet je het boek ‘Mediarelaties en persvoorlichting’ niet kopen. Er is weinig geld besteed aan de vormgeving. Toen ik het de eerste keer doorbladerde, moest ik een beetje denken aan de schoolkrant zoals wij die vroeger maakten: tekst, tekst en nog eens tekst.

Het boek gaat in op het verkrijgen van aandacht van traditionele en online media. Lukt het niet op de ‘gewone’ manier, dan adviseren de auteurs om gebruik te maken van de Wet openbaarheid van bestuur. In dat stukje staat een aantal aannames die ik niet juist vind. ‘WOB-verzoeken komen altijd binnen bij de juridische afdeling’. Is hier onderzoek naar gedaan? Volgens mij niet. Ik vind dat de auteurs hier de plank misslaan.

Verder is het boek best informatief. Het geeft handvatten om je nieuws in de media te krijgen. Hoofdstukken als: ‘Hoe word je (g)een talkshowgast?’ en ‘Hoe kan een politicus zich het beste presenteren?’ geven aan hoe je dit het makkelijkst kunt bewerkstelligen. Best handig, maar de dagelijkse praktijk is grilliger. Kortom: voor een cursus een prima boek, maar dan moet het concurreren met veel andere boeken over dit onderwerp. En dan wil het oog toch ook wat.

Titel v.h. boek               Mediarelaties en persvoorlichting

Auteur:                         Chris Aalberts en Maarten Molenbeek

Uitgever:                      Boom Lemma

ISBN-nummer:              9789462363861

Aantal pagina’s:            203

Kosten:                        € 24,95

Aantal sterren:              2

« Terug

Archief > 2014

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart