De PR-factor – Succesvol bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content - Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden

C#4 Cover De PR-Factor.jpgmei 2014

Recensent: Reinanke Haagsma
De meeste marketeers en communicatieprofessionals zitten boven op een goudmijn. Maar hoe herken je een goed verhaal? Je helpt jezelf in elk geval een flink stuk op weg met het lezen van ‘De PR-Factor’.

Vaak vergeten, maar ‘o-zo-belangrijk’, is het helder hebben van je merkpaspoort als vertrekpunt. Op deze manier vertel je een consistent verhaal dat bovendien bijdraagt aan het corporate merk of productmerk. Verder wil je de maatschappelijke en sectorgerelateerde trends kennen, zodat je interne verhalen in een maatschappelijk relevant kader kunt plaatsen. De afdeling of persoon die onderzoek doet naar productverbeteringen, klanttevredenheid en veranderingen in de markt is daarom ook een goed beginpunt.

Daarnaast ken je natuurlijk de media waarmee jij je doelgroep bereikt en bied je deze media content aan die voldoet aan vier elementen die content ‘pr-waardig’ maken: actualiteit, verrassing, aansprekende dragers, mogelijkheid tot identificatie.

Geen verrassende, nieuwe inzichten weliswaar, wel belangrijke kapstokken, die bovendien worden vergezeld van een aantal prima case studies. Een mogelijke aanvulling zou echter zijn hoe je managers en directeuren gaat overtuigen om hier mee te starten. Van veel communicatieprofessionals wordt immers veel verwacht, dus hoe krijg je het nodige mandaat om hier je aandacht op te richten?

Titel van het boek: De PR-factor – Succesvol bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content
 Auteur(s):   Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden
 Uitgever:   Adformatie Groep
 Jaar van uitgave:   2013
 ISBN-nummer:

  9789 4915 605 38

 Aantal pagina's   76
 Kosten   € 22,95
 Aantal sterren   4

« Terug

Archief > 2014

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart