Bouwen aan organisatie identiteit. Tibor van Bekkum

Cover Bouwen aan organisatie indentiteit.jpgapril 2014

Recensent: Reinanke Haagsma
Bouwen aan organisatie identiteit – sturen op waardecreatie, reputatie en verandering van het corporate merk

Tibor van Bekkum onderstreept in ‘Organisatie Identiteit’ het belang van een strategische en geïntegreerde benadering van Corporate branding. Merkvraagstukken, zo stelt hij, zijn niet voornamelijk marketing- en communicatievraagstukken, maar in essentie organisatievraagstukken. Corporate branding gaat over waardecreatie door het ontwikkelen van een organisatie identiteit. Hierbij bouwt de organisatie aan een duurzaam bestaansrecht door alignement tussen management, medewerker en externe stakeholder. Corporate branding gaat hiermee dus veel verder dan de focus op het kiezen van een breinpositie bij klanten en het ontwikkelen van een imago.

Het eerste deel van het boek focust op ‘Organisatie identiteit als fundament’ en gaat dieper in op het veranderd denken over corporate branding en de essenties van een organisatie identiteit. Deel 2 bespreekt de implicaties voor de (merk)strategie en deel 3 geeft uitleg over de organisatiekant van merkvraagstukken en de verankering van identiteit.

De strategische en geïntegreerde benadering van corporate branding heeft uiteraard consequenties voor de rol van de communicatie professional. Op welke wijze ga je bijdragen aan het verbinden van cultuur, identiteit en merk om hiermee de organisatie een duurzaam bestaansrecht te geven? Dit boek biedt daarvoor belangrijke inzichten, nuttige handvatten en illustrerende cases.

Titel van het boek:  Bouwen aan organisatie identiteit – sturen op waardecreatie, reputatie en verandering van het corporate merk
 Auteur(s): Tibor van Bekkum
 Uitgever:  Adfo Groep 2013
 Jaar van uitgave:  2013
 ISBN-nummer:

 978-9-49-15605-2-1

 Aantal pagina's 163
 Kosten  € 29,95
 Aantal sterren  5

« Terug

Archief > 2014

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart