Media-advies voor het MKB. Ad Molenaar en Mieke Nauta

Cover Media advies voor het MKB.jpgmaart 2014

Recensent: Teunis van Hoffen
Verbaasd vraag ik mij tijdens het lezen van dit boek af of er in 18 jaar tijd niets veranderd is.

Toen begon ik namelijk aan een hbo-opleiding communicatie en de schoolboeken zagen er allemaal hetzelfde uit: paperbacks waar droogjes onderwerpen werden uitgebeend. Af en toe een lichtgrijs kadertje met voorbeelden van ‘Wessels gehaktballen’ en ‘administratiekantoor Finpact’ bedrijven en problemen die niet echt tot de verbeelding spreken. Je was blij als je het tot paragraaf 8.3.2. had gebracht. Zo’n boek is dit ook: droog, saai en strikt inhoudelijk.

De schrijvers verdienen wel een pluim voor de moed waarmee ze in een gat zijn gesprongen. Er zijn namelijk maar weinig boeken die hbo-studenten helpen het MKB te bedienen. Met dit boek is de basis gelegd met een heldere uiteenzetting over hoe je komt tot een mediaplan voor een ondernemer en hoe je hem kunt helpen de juiste mediakeuzes te maken. Niets ontbreekt eigenlijk: een uitgebreid overzicht van media (tot en met de paraplu en de bioscoopreclame) een stappenplan waarmee het mediaplanningsproces wordt doorlopen en tot slot tips hoe je kunt komen tot rapportage aan je opdrachtgever.

Is het nu een goed boek? Wat mij betreft een noodzakelijk kwaad. Voor studenten mag ik hopen dat de colleges een interessante aanvullingen bieden. Verder hoop ik dat de tweede druk zich mag verheugen in een moderner jasje zoals bijvoorbeeld het vorig jaar verschenen Communicatie NU!

Titel van het boek:  Media-advies voor het MKB
 Auteur(s):  Ad Molenaar en Mieke Nauta
 Uitgever:  Pearson Education Benelux 2013
 Jaar van uitgave:  2013
 ISBN-nummer:  978-90-5931-996-7
 Aantal pagina's 220
 Kosten  € 23,00
 Aantal sterren  1

« Terug

Archief > 2014

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart