Aan de slag met contentmarketing. Aart Lensink

C#9 Cover Aan de slag met Content Marketing 2.jpgdecember 2013

Recensent: Reinanke Haagsma
De cover van het boek belooft 30 succescases uit binnen- en buitenland. Geweldig, een kijkje in de keuken van 30 verschillende organisaties, dat moet nuttige inzichten opleveren. Helaas levert het lezen ervan me niet veel meer op dan een beetje inspiratie. Waarom?

Allereerst sluiten de casussen en de theorie niet op elkaar aan. Als het boek bijvoorbeeld een hoofdstuk wijdt aan content & Facebook, lijkt het mij nuttig om direct daarvoor of daarna een casus te beschrijven waarin Facebook een belangrijke rol speelt. Dan vormen theorie en casus een sterk team. Theorie en casus staan echter als twee losse entiteiten in hetzelfde boek. Het ontbreken van die praktische structuur beperkt de leerervaring.

De casussen an sich zijn verder aardig, maar blijven redelijk abstract en simplistisch. Het lezen over de creativiteit van bedrijven is inspirerend, maar als een boek op haar cover 30 succescases profileert verwacht ik meer. In geval veel concretere beschrijvingen  hoe bedrijven handen en voeten geven aan een initieel concept, welke interne uitdagingen hierbij gepaard gaan, hoeveel tijd en geld het kost, wat het concreet oplevert en hoe je content cross-mediaal uitzet.

Ondanks het enthousiasme van de schrijver, die je als lezer duidelijk proeft, kom ik tot mijn spijt niet verder dan een middelmatige score.

Titel van het boek:  Aan de slag met content marketing
 Auteur(s):  Aard Lensink
 Uitgever:  Adfo Groep 2013
 Jaar van uitgave:  2013
 ISBN-nummer:  9789 4915 604 77
 Aantal pagina's  187
 Kosten  € 32,50
 Aantal sterren  2

« Terug

Archief > 2013

december

oktober

september

juli

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.