Verleid de klant; onweerstaanbaar zakendoen. Rob Snoeijen en Daniëlle de Jonge

Recensent: Gerald Morssinkhof
Communicatie als verleidingskunstenaar.
De huidige crisis versterkt de noodzaak voor organisaties en personen om zich te onderscheiden.
Opvallen op een dusdanig wijze dat klanten graag bij jou hun boodschap doen en niet overlopen naar de concurrent. Dat stakeholders jou sympathiek vinden, en graag met jou samenwerken. Dus moet je hen verleiden om de weg naar jou te bewandelen en niet de afslag naar de concullega te nemen. Aantrekkelijkheid wordt belangrijker, want de euro wordt tenslotte maar één keer uitgegeven. Ook van communicatie wordt verleidingskunde verwacht. Ja, maar hoe werkt dat dan? Kun je dat leren?
Jazeker, volgens de auteurs van dit boek, en zeker nadat je van hun tips en ideeën hebt kennisgenomen en in de praktijk opvolgt.
Spelen met woorden, met uiterlijk, met zintuigen, via social media; de mens beschikt over een groot reservoir om anderen te verleiden en vervolgens te bewegen in een gewenste richting.
Elk hoofdstuk biedt een krachtige opsomming van mogelijke interventies; van het gebruik van kleuren, hoe je aandacht genereert en hoe je zichtbaar wordt op een aanlokkelijke wijze. Er valt genoeg te kiezen. Aanstekelijk werkt de indeling van hoofdstukken, afgesloten met een extern deskundige die met zijn blik op het betreffende onderwerp een extra verdieping aanbrengt.
Theoretisch baseren de auteurs dit praktische handboek op 2 aspecten. De eerste indruk is belangrijk. Laat die in jouw voordeel werken; bijvoorbeeld door de juiste woorden te gebruiken. Ten tweede consistentie; wees in de tijd traceerbaar als een organisatie/persoon waar alle elementen dezelfde kant uit wijzen.
Toch kan de vraag gesteld worden is verleiden maakbaar? En dan ook zo eenvoudig?
Het polderantwoord is ja en nee. Ja, want het boek geeft je voldoende handvatten. Nee, want je zult zelf de keuzen moeten maken wat er op een bepaald moment het beste voor jou werkt.
Titel van het boek: | Verleid de klant: onweerstaanbaar zakendoen |
Auteur(s): | Rob Snoeijen en Daniëlle de Jong |
Uitgever: | Van Duuren Management 2013 |
Jaar van uitgave: | 2013 |
ISBN-nummer: | 978 90 8965 147 1 |
Aantal pagina's | 152 |
Kosten | € 19,95 |
Aantal sterren | 3 |
Archief > 2013
december
- 19-12-13 10:19 - Online marketing expert in een week. Jeroen Bertrams
- 19-12-13 10:14 - Handboek Content Strategie. Patrick Petersen
- 19-12-13 10:11 - Fouten maken moet; Durf het beste uit jezelf en je team te halen. Remko van der Drift
- 19-12-13 10:05 - Het face-to-faceboek. Maak je persoonlijk businessplan. Birgitta van Loon en Jaco de Rapper
- 19-12-13 10:01 - The editorial age – how branded journalism breeds lasting attention. Ebele Wybenga
- 19-12-13 09:56 - Reflectieve Communicatie Srum. Betteke van Ruler
- 19-12-13 09:47 - Kop dicht, mond open - breaking corporate silence. Mark Blok
- 19-12-13 09:39 - Aan de slag met contentmarketing. Aart Lensink
oktober
- 09-10-13 16:25 - Verleid de klant; onweerstaanbaar zakendoen. Rob Snoeijen en Daniëlle de Jonge
- 09-10-13 16:17 - Thought Leadership. Mignon van Halderen, Kym Kettler-Paddock, Craig Badings
- 09-10-13 16:12 - Een goed idee is er om te delen. Pauline le Rûtte
- 09-10-13 16:08 - Durf te doen. Via social media naar de netwerksamenleving. Petra de Boevere
september
- 01-09-13 16:02 - Verhalen uit het Erasmus MC. Hans Büller, Hennie Koeken, Theo Lankamp
- 01-09-13 15:56 - E-mail marketing in 60 minuten. Jordie van Rijn
- 01-09-13 15:50 - 100% Puur jij altijd en bij iedereen. Judith Webber & Pauline Sibbel
- 01-09-13 15:01 - #Fail. Omgaan met kritiek op het internet. Ronald van der Aart
juli
- 29-07-13 15:02 - Ik weet dat u liegt. Echt alles over leugens en bedrog voor professionals. Job Boersma / Guus Essers
- 29-07-13 14:58 - Storypower. Verhalen die je organisatie veranderen. Door Annet Scheringa
- 29-07-13 14:55 - Sociaal kapitaal. De meerwaarde van sociale media voor gemeenten. Door David Kok
- 29-07-13 14:49 - Je ziet het niet vanzelf! Negen blinde vlekken bij verandertrajecten. Door Marc Dortu
- 29-07-13 14:43 - Lean in. Vrouwen, werk en de weg naar succes door Sheryl Sandberg
- 29-07-13 14:36 - Speak up dear! Over vrouwen, profileren en spreken. Door Farah Nobbe en Nathalie Holwerda-Mieras
- 29-07-13 14:31 - Integratie van schizofrene online en offline marketing door Joris Merks
- 29-07-13 14:16 - Beeldenstrijd in crisistijd door Renée Frissen en Floris Müller
- 29-07-13 13:57 - Verleiden met een dialoog door Pascal Boogaert
mei
- 10-05-13 10:47 - Gedoe op tafel. Uitpraten in organisaties door Joop Swieringa en Jacqueline Jansen
- 10-05-13 10:01 - Hoe word ik opiniemaker door Steven Piessens
- 10-05-13 09:56 - Succesvol als zzp’er door Wouter ter Reehorst
april
- 11-04-13 15:23 - Verdraaide organisaties. Terug naar de bedoeling door Wouter Hart
- 11-04-13 15:16 - Verbale intelligentie; de kracht van het woord door Jeffrey Wijnberg
- 11-04-13 15:13 - Aandacht is macht. 17 geheime wetten van de spindoctor door Paul Stamsnijder
- 11-04-13 15:10 - Gedraag je! Effectief beïnvloeden van gedrag op de werkvloer door Gerald Morssinkhof
maart
- 11-03-13 15:03 - De eerste indruk door Roos Vonk
- 11-03-13 14:58 - Stranger Danger and the Epidemic of Fear door Jaap van Ginneken
- 11-03-13 14:52 - Mag ik uw aandacht ? Gids voor zinvol spreken door Willem en Anne van der Meiden