Thought Leadership. Mignon van Halderen, Kym Kettler-Paddock, Craig Badings

Cover Thought Leadership.jpgoktober 2013

Recensent: Reinanke Haagsma
Sta je op het punt om een Thought Leadership strategie te ontwikkelen? In dit handzame boekje lees je wat Thought Leadership is, wat het voor je organisatie kan betekenen en welke stappen je zet om een geslaagde Thought Leadership strategie te ontwikkelen en implementeren.

Dit laatste doen de auteurs door het introduceren van het Thought Leadership Framework TM. Het framework kwam tot stand op basis van case studies in het onderzoek over dit onderwerp. In het boekje staan zes van deze case studies weergegeven, namelijk van Philips, Dove (Unilever), Booz & Company, GE, IBM en BP. De voorbeelden illustreren hoe deze bedrijven in meer of mindere mate slaagden om een succesvolle strategie uit te rollen en hoe de Thought Leadership strategiën bijdroegen aan de bottom line.

Case studies van kleinere bedrijven, overheidsinstellingen en maatschappelijke organisaties zouden een interessante aanvulling zijn. NGO’s wordt bijvoorbeeld vaak verweten ouderwets en visieloos te zijn. In welke mate kan een Thought Leadership strategie bijdragen aan het succes van deze organisaties? En zijn er voorbeelden van NGO’s die hier als serieus mee bezig zijn geweest?

Al met al is dit een nuttig boek voor iedereen die zich met strategische communicatie bezighoudt.

Titel van het boek:  

Thought Leadership. Vernieuwende inzichten en waardecreatie op het snijvlak van markt en maatschappij

 Auteur(s):  Mignon van Halderen, Kym Kettler-Paddock, Craig Badings
 Uitgever:  Adformatie Groep, Amsterdam
 Jaar van uitgave:  2013
 ISBN-nummer:  9789 4915 6044 6
 Aantal pagina's  72
 Kosten  € 22,95
 Aantal sterren  4

« Terug

Archief > 2013

december

oktober

september

juli

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.