E-mail marketing in 60 minuten. Jordie van Rijn

Email marketing in 60 minuten.jpgseptember 2013

Recensent: Reinanke Haagsma
Voor deze prijs mag je dit boekje gewoon niet laten liggen. Zeker niet als je e-mail marketeer of allround communicatie professional bent.

Wil je weten hoe je een e-mail strategie start of wil je jouw strategie verbeteren? Dan vind je in ‘Email marketing in 60 minuten’ een aantal heel bruikbare handvatten. In net iets meer dan ’60 minuten’ trouwens, dat wel. Maar niet heel veel meer.

Van Rijn beschrijft 5 niveaus van e-mailmarketing: start, basic, actief, bekwaam en advanced. Met een helder doel voor ogen kun je op elk niveau winst behalen, zo legt hij uit. Vervolgens biedt hij concrete tips voor het schrijven van impactvolle e-mails, testen en optimaliseren van e-mailings, het vergroten van het e-mailbereik, slimmer segmenteren en het integreren van de e-mail met andere kanalen.

Het enige minpuntje is een paar spellingfouten. Zo wordt tweemaal ‘verassing’ geschreven in plaats van ‘verrassing’. Beetje flauw om te noemen allicht, maar het leidt af en komen in de tweede druk hopelijk niet meer voor.

Het boek is overigens onderdeel van de serie Digitale trends en tools in 60 minuten, een initiatief van Uitgeverij Haystack in samenwerking met Frankwatching.com. Als je het mij vraagt is dit boekje een zeer geslaagd onderdeel van die serie.

Titel van het boek:  E-mail marketing in 60 minuten
 Auteur(s):  Jordie van Rijn
 Uitgever:  Haystack 2013
 Jaar van uitgave:  2013
ISBN-nummer 978 946 126 0505
 Aantal pagina's  208
 Kosten  € 12,50
 Aantal sterren  5

« Terug

Archief > 2013

december

oktober

september

juli

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.