Je ziet het niet vanzelf! Negen blinde vlekken bij verandertrajecten. Door Marc Dortu

Je ziet het niet vanzelf! HR.jpgjuli 2013

Recensent: Reinanke Haagsma
Verandertrajecten. We krijgen er allemaal vroeg of laat mee te maken en dus is het een must voor elke communicatie professional om minimaal de basics ervan te begrijpen. Zowel in een adviserende rol als wanneer je zelf (eind)verantwoordelijk bent voor een verandering binnen je organisatie.

Dankzij Dortu heb je een boek in handen over complexe veranderprocessen, waar je werkelijk doorheen vliegt en die je ook aanzet tot nadenken. Met zijn toegankelijke schrijfstijl daagt Dortu je namelijk voortdurend uit om te reflecteren op situaties in je eigen werkomgeving. Dat is knap van Dortu, en nuttig voor de lezer.

Een aanvulling op het boek zou zijn om de voorbeelden van veranderprocessen uitgebreider te beschrijven. Die zijn namelijk zo beknopt, dat ze weinig gaan leven. Ook is het mogelijk om vaker te verwijzen naar literatuur die dieper ingaat op de materie. Deze laatste suggestie is overigens ook een compliment, want Dortu slaagt er duidelijk in om je geweldig nieuwsgierig te maken naar zoiets complex als veranderprocessen.

Samenvattend biedt het boek een nuttig overzicht van blinde vlekken waardoor een verandertraject kan mislukken. En al reikt Dortu met dit boek over verandertrajecten geen lifechanging experience, hij biedt je wel belangrijke inzichten die helpen om een verandering te doen slagen.

 

Titel van het boek:  Je ziet het niet vanzelf! Negen blinde vlekken bij verandertrajecten
 Auteur(s):  Marc Dortu
 Uitgever:  Van Duuren Management
 Jaar van uitgave:  2013
 ISBN-nummer:  978 90 8965 146 4
 Aantal pagina's  143
 Kosten  € 22,95
 Aantal sterren  3,5

« Terug

Archief > 2013

december

oktober

september

juli

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.