Verleiden met een dialoog door Pascal Boogaert

C#4 PASCAL-omslag-DEF.jpgjuli 2013

Recensent: Reinanke Haagsma
Dit boek is een echte aanrader voor iedereen die commerciele teksten schrijft voor websites, advertenties, persberichten, folders en zelfs radiocommercials. Tevens is het een handig hulpmiddel voor teamleiders en managers die teksten beoordelen.

“Commercieel schrijven is niet schrijven, maar het voeren van een gesprek. Het belangrijkste advies bij het schrijven van commerciële teksten is dan ook: vergeet dat je aan het schrijven bent.” Zo luidt de centrale boodschap van dit beknopte boekje. In 148 bladzijden doet Boogaert een heel aantal praktische tips uit de doeken om zo’n gesprek te voeren. Bijvoorbeeld door activerend taalgebruik toe te passen, de nadruk te leggen op de belangrijkste boodschap, positieve woorden gebruiken en op tijd stiltes te laten vallen.. 

Dus eigenlijk net als in een persoonlijk gesprek.

Ben je een ervaren schrijver en bekend met deze adviezen? Dan is dit boekje alsnog een goede opfrisser en een middel om te reflecteren op je teksten. Voor beginnende schrijvers levert het boekje naast een aantal open deuren ook een flink aantal nieuwe inzichten op. Bovendien schrijft Boogaert ontzettend vlot en een tikkeltje eigenzinnig, het boekje heb je dus zo uit.

Titel v/h boek:          Verleiden met een dialoog
Auteur(s):                 Pascal Boogaert
Uitgever:                  Adformatie groep
Jaar van uitgave:     2013
ISBN-nummer:          9789491560101
Aantal pagina’s:       148
Kosten:                     € 24,95
Aantal sterren:         5

« Terug

Archief > 2013

december

oktober

september

juli

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.