Reputatie onder druk. Het managen van reputaties in een veranderende samenleving door Frank Peters

C#10 Reputatie onder drukdecember 2012

Recensent: Jaap de Bruijn
Het is een oud spreekwoord, maar daarom nog niet minder waar: Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het had net zo goed de ondertitel kunnen zijn van het boek ‘ Reputatie onder druk’ van communicatie-expert Frank Peters. In zijn boek beschrijft hij alle aspecten van crisiscommunicatie en wat daar in het beste geval aan vooraf gaat.

Het knappe van het boek is dat het een toegankelijk en tegelijk behoorlijk compleet overzicht geeft van alle aspecten van crisiscommunicatie. Van de elementaire aspecten die zorgen voor een goede of slechte reputatie tot de stappen die je moet zetten na afloop van een crisis. Van de theorie over transparantie die leidt tot vertrouwen, via de voorbereiding op crises, het managen ervan naar de follow-up en de benodigde nazorg. ‘Reputatie onder druk’ is uitermate geschikt voor communicatiemanagers en -specialisten, maar ook voor hun CEO's, directeuren of bestuurders. Het boek bulkt van de handzame schema's en is bovendien gelardeerd met handige lijstjes met telkens 10 tips van collega's uit het vak. En als je nog twijfelt, volg dan @fjaempeters gewoon eerst een tijdje, want zijn tips en links via Twitter zijn allemaal (impliciete) aanbevelingen voor het lezen van zijn boek.            

Titel v/h boek:  Reputatie onder druk. Het managen van reputaties in een veranderende samenleving 
Auteur(s): Frank Peters
Uitgever: Academic Service 
Jaar van uitgave: 2012
 
ISBN-nummer: 978 90 5261 9262
   
Aantal pagina’s: 154

Kosten:

Aantal sterren:

€ 24,95 euro

5

« Terug

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.