Masterclass Steve Jobs - 7 principes voor succes door Carmine Gallo

C#9 steve jobsnovember 2012

Recensent: Kirsten Verbeek
“Ik ben net zo trots op wat we niet doen, als op wat we wel doen.” Een uitspraak van Steve Jobs waarin hij verwijst naar een van de principes die hij in zijn werk en privéleven toepaste. In het boek ‘Masterclass Steve Jobs’ van Carmine Gallo (oud-verslaggever van CNN, CBS en Fox Business News Live) worden de zeven principes waardoor je anders gaat denken over je carrière, bedrijf, klanten en producten uitgebreid beschreven. Enkele principes, in willekeurige volgorde: ‘Doe waar je van houdt’, ‘Verkoop dromen, geen producten’, ‘Creëer waanzinnig goede ervaringen’ en ‘Ken je boodschap’.

Principes, uitgangspunten en denkwijzen waarin veel mensen zich waarschijnlijk kunnen vinden en in het unieke geval van Steve Jobs tot zeer groot succes leidden. Maar geldt dat voor iedereen en kun je deze principes wel als de succesfactoren beschouwen?

In het boek worden de zeven principes geanalyseerd op basis van interviews met o.a. Apple-medewerkers, inspirerende citaten van Steve Jobs en voorbeelden van andere succesvolle personen en cases. Het boek is prettig leesbaar, overzichtelijk opgebouwd en voor een Apple-liefhebber een aardige aanvulling op de reeds bestaande publicaties over Jobs.

Titel vh boek:                Masterclass Steve Jobs - 7 principes voor succes

Auteur(s):                     Carmine Gallo

Uitgever:                       Business Contact

Jaar van uitgave:            2012

ISBN-nummer:              9789047005308

Aantal pagina’s:            256

Kosten:                        € 22,50

Aantal sterren:              4

« Terug

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.