De ondernemende professional door Frank Kwakman en Chris Zomerdijk

C#7 De ondernemende professionalseptember 2012

Recensent: Joop de Jager
Professionele dienstverleners hebben de afgelopen jaren gemerkt dat de markt is veranderd. Was het pakweg tien jaar geleden zo dat eigenlijk de aanbieder bepaalde voor wie hij of zij wilde werken, tegenwoordig is dat helemaal omgeslagen. Dat vergt van de aanbieder, de ondernemende professional, een hele omschakeling. Kwakman en Zomerdijk staan stil bij wat de professional nodig heeft om deze omschakeling te maken.

Ze analyseren de belangrijkste trends, zoals de toename van concurrentie en prijsdruk, de verandering van de klantvraag, het vervagen van traditionele grenzen en monopolies en de groei van de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Ook aan relatiemanagement en netwerken wordt uitgebreid aandacht besteed.

De vraag is natuurlijk altijd wat heeft een communicatieprofessional er aan? Door de slechte economie neemt de markt van zelfstandige communicatieprofessionals toe. Voor die groep is het een leerzaam boek. Een boek waarin handvatten staan om te acteren in die veranderende markt. Voor collega’s die vast werken binnen een organisatie is het boek minder interessant, tenzij ze op het punt staan - vrijwillig of gedwongen - de stap naar zelfstandige te maken. Het boek wint aan waarde door de grote hoeveelheid praktijkcases. Cases van bijvoorbeeld DHV, Buurtzorg Nederland en Broekema, Keuning Nielsen Notarissen.

Titel:                                De ondernemende professional

Auteur:                            Frank Kwakman & Cris Zomerdijk

Uitgever:                         Van Duuren Management

ISBN-nummer:               978 90 8965-047-4

Aantal pagina’s:             384

Prijs:                                 34,95

Gerecenseerd door:       Joop de Jager

Aantal sterren:                 ***

« Terug

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.