Kies en ze kiezen jou door Judith Webber

C#5 cover kies en ze kiezenjuni 2012

Recensent: Marie-Louise de Jong
Een mooi vormgegeven boekje, ook geschikt voor de niet doorgewinterde lezers, want de tekst beperkt zich tot zo’n 200 woorden per pagina. Judith Webber is al banenwisselend tot de conclusie gekomen, dat slechts drie vragen echt van belang zijn om jezelf te leren kennen: waarom, wie en hoe? Voorbeelden uit haar eigen leven en citaten van mensen om haar heen illustreren haar visie op het maken van pure keuzes.

De ‘waarom vraag’ moet helpen om duidelijker te krijgen wat je drijft. De ‘wie vraag’ moet antwoord geven op met wie je het beste kunt werken. Haar uitgangspunt is dat je voor leuke klanten lekkerder werkt met als gevolg dat de klant dan ook het beste van jou krijgt. De ‘hoe vraag’ moet ervoor zorgen dat je ontdekt welke manier van werken bij je past. Webber adviseert haar lezers dingen te doen buiten hun ‘comfortzone’ om te ervaren wat bij je ‘hoe’ past.

Webbers schrijfstijl is comfortabel. Om van een model te spreken, gaat mij wat ver, maar wat meer aandacht voor de rol van keuzes in het leven is prima. Dat na het maken van keuzes de stap volgt: durven laten zien, is wat mij betreft ook weer een waarheid als een koe.

 


« Terug

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.