De managementcode gekraakt door Heidi Aalbrecht en Pyter Wagenaar

C#3 De managementcode gekraaktapril 2012

Recensent: Leonie Greve
Managers bestaan uit drie componenten: een pak dat de belangrijkheid van hun functie onderstreept; modellen, methodieken en wetten die zij toepassen en waaraan zij zich houden om te ‘managen’ en ‘last but not least’ niet-alledaags taalgebruik. Een specifiek taalgebruik dat wordt gebruikt omdat andere managers het ook gebruiken. Een specifiek taalgebruik ook omdat men daarmee minder positieve boodschappen mooier kan verpakken of omdat de wolligheid ervan verhult dat de manager eigenlijk niets te zeggen heeft maar natuurlijk wel belangrijk is. Volgens de auteurs.

Op de kledingcode voor of van managers gaan Aalbrecht en Wagenaar niet nader in. Genoeg kledingzaken waar je je kunt laten adviseren. Maar de manier van spreken, woordkeuze, het aanhalen van verhalen en citaten, het gebruik van modellen, methodieken en wetten komen uitgebreid aan bod.

Niet alleen een praktisch boek voor het geval je, zoals de titel veronderstelt, de managementcode zou willen kraken. Het boek komt ook van pas als je inspiratie zoekt voor je elevator pitch of als je aspiraties hebt (nee, dat woord staat er niet in, maar er is ruimte om het erbij te voegen) om zelf manager te worden.

Titel:                            De managementcode gekraakt

Auteur:                        Heidi Aalbrecht/Pyter Wagenaar

Uitgever:                     Academic Service

Jaar van uitgave:        2011

ISBN-nummer:           978 90 52618852

Aantal pagina’s:          168

Prijs:                           € 19,95

Aantal sterren:            4

« Terug

Reacties op 'De managementcode gekraakt door Heidi Aalbrecht en Pyter Wagenaar'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.