Het einde van de privacy door Adjiedj Bakas

einde van de privacymaart 2012

Recensent: Cathelijne Lubking
Leuk stuntje natuurlijk, je boek over het einde van privacy presenteren bij het Nederlands Forensisch Instituut. Daar werken ze de hele dag met gevoelige informatie. Het past bij het grote gebaar dat trendwatcher Adjiedj Bakas in zijn nieuwste boek maakt. De rol van internet en privacy in ondernemerschap en consumentengedrag verandert. Hoe breed wil je het hebben?

Niet voor niets heeft Bakas 376 pagina’s nodig om dit onderwerp te behandelen. Met de hem gebruikelijke vlotte pen voert hij ons langs megatrends: we gaan betalen voor onze privacy, bedrijfsinformatie is steeds minder beschermd, computercriminaliteit neemt een hoge vlucht, overheden worden steeds grotere bedreigers van onze privacy en de internetgebruiker wordt baas over zijn privacy.Toch beklijft een gevoel van teleurstelling. Die ellenlange stoet bekende mensen. Wat doen zij daar? Dertig columns die nauwelijks iets toevoegen. Nog vreemder: paginagrote foto’s van celebs als Lady Gaga, Mao Zedong, de Dalai Lama, Miss Piggy en Barack Obama. Hoe kwam die selectie tot stand? Citaatjes vertellen over hun privacy. Maar waarom? Die bijrollen zijn vooral jammer, want ze verstoren het goede verhaal dat Bakas houdt. Al betrappen we hem ook op open deuren. Ons portaal tot internet verschuift van de pc naar de smartphone? Zo kom je wel aan 87 procent correcte voorspellingen.

Titel:                          Het einde van de pricacy

Auteur:                      Adjiedj Bakas

Uitgever:                    Scriptum

Jaar van uitgave:         2012

ISBN-nummer:            978-90-5594-858-1

Aantal pagina’s:           376

Kosten:                       €22,50

Gerecenseerd :           Cathelijne Lubking

Aantal sterren:            2

 

 

« Terug

Reacties op 'Het einde van de privacy door Adjiedj Bakas'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.