Klantropologie: Groot denken, klein doen door Jacqueline Fackeldey

C#2 klantropologiemaart 2012

Recensent: Marie-Louise de Jong
Neem de mens achter de klant serieus, dat is wat Jacqueline Fackeldey in haar mooi vormgegeven boek uitlegt. Over het algemeen zitten de klanten niet aan je bureau. Dus ga de straat op, geef je ogen en oren de kost en zorg dat je je klanten echt kent. Fackeldey wil de kloof overbruggen tussen de mens thuis en de mens op het werk. Want waar we zelf klant zijn, weten we heel goed wat we willen maar als we met onze eigen klanten omgaan, vergeten we dat nog te vaak volgens Fackeldey.

Boerenverstand gebruiken is haar advies en dat blijkt ook uit het stappenplan: Kijk, luister, huiver. Knippen en plakken. Kaartlezen en padvinden. Groot denken, klein doen. Zij draagt vele voorbeelden aan waaruit de kern van innovatie blijkt: het maken van onverwachte combinaties. Dus geen innovatiebeleid ontwikkelen, maar vragen blijven stellen en je blijven verwonderen. Dat kan het begin zijn van een verbetering of een nieuw product. Omdat veranderen staat voor onzekerheid en daarmee ook voor weerstand adviseert zij de lezer om klein te beginnen, zodat je kunt laten zien dat het werkt. Behoorlijk vanzelfsprekend allemaal, maar als je iemand kent die zegt: “Onze klanten willen dat niet”, helpt dit boek wellicht om de ogen te openen.

Titel: Klantropologie: Groot denken, klein doen

Auteur: Jacqueline Fackeldey

Uitgever: Scriptum

Jaar van uitgave: 2012

ISBN: 978-90-5594-878-9

Aantal pagina’s: 141

Kosten: € 19,95

Aantal sterren:  3

« Terug

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari