Volg je me nog? door Tom Gouman

volg je me nog omslagfebruari 2012

Recensent: Wieneke Friedel-de Bruin
Een van de dingen die je bij blijft als je het boek van Tom Gouman hebt gelezen, is dat zijn vader hem heeft aangemoedigd om zich in social media te verdiepen. Een grappig weetje waar je verder niets aan hebt, maar je onthoudt het toch.

Toch kan het feit dat ook Gouman overtuigd moest worden om zich verder in de online wereld te verdiepen wel hebben bijgedragen tot het ontstaan en de kwaliteit van dit boek. Met bijna wetenschappelijke zakelijkheid laat Gouman zien wat de waarde is van online netwerken. Zonder irritante, goed bedoelde adviezen of vooringenomen stellingen die sommige fervente ‘onlinenetwerkers’ soms hebben. Gouman maakt daarbij gebruik van netwerktheorieën die al lang voor de introductie van Twitter, Hyves of LinkedIn bestonden. Deze theorieën blijken nog steeds bruikbaar ook voor het in kaart brengen van online netwerk

Het boek besteedt daarnaast veel aandacht aan het belang van je online reputatie. Volgens Gouman kan het geen kwaad hierover eens na te denken. En hij is de beroerdste niet: een prachtig schema helpt de argeloze lezer om te bepalen welke sociale media voor hem geschikt zijn om in te zetten.

Het boek heeft eigenlijk slechts een minpuntje: de eindredactie had wel wat strakker gemogen. Want ‘vindt jij’ had een eindredacteur toch niet mogen laten staan.

Titel:                           Volg je me nog?

Auteur:                       Tom Gouman

Uitgever:                    Academic Service

Jaar van uitgave:      2011

ISBN-nummer:          978 90 5261 861 6

Aantal pagina’s:       108

Kosten:                      € 19,95

Gerecenseerd :       Wieneke Friedel-de Bruin

Aantal sterren:         3

« Terug

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.