Focus op Fans door Wil Michels en Yara Michels

C#1 Focus op fansfebruari 2012

Door: Leonie Greve
Het nieuwste boek van Wil Michels, dat hij samen met zijn dochter schreef, kreeg als subtitel ‘Hét boek over brandactivation’. Voor klassiek geschoolde communicatie-professionals natuurlijk een reden om dit boek voor het marketingsegment te categoriseren en af te schrijven voor deze rubriek. Bij een presentatie van zijn boek hield Michels echter een vlammend betoog over hoe het ‘marketing-denken’ voor communicatie-professionals tot nieuwe successen kan leiden.

Door Social Media krijgen we nieuwe mogelijkheden voor het bereiken van  doelgroepen. En meer nog: zijn we in staat tot het maken van écht contact: het creëren van interactiviteit met onze publieksgroepen. En wat ons doel daarbij dan zou moeten zijn? Om van die publieksgroepen in zekere zin ‘fanclubs’ te maken!
Een aantal bedrijven en organisaties deed dat al. Het boek is gevuld met inspirerende voorbeelden. Het is, mede daardoor, luchtig geschreven en gelardeerd met plaatjes. Engelse termen zoals bijvoorbeeld virals, flashmobs en transmediale storytelling worden nader verklaard. Gelukkig wordt ook duidelijk beschreven hoe je zo’n ‘fanstrategie’ zelf aan moet pakken.
Vanwege de tal van gebruikte lettertypen en de met Engels doorspekte teksten komt dit boek misschien wat rommelig over. Desalniettemin is het de moeite van het (zappend?) lezen waard!

Titel: Focus op Fans

Auteur:  Wil Michels en Yara Michels

Uitgever: Thema

Jaar uitgave: 2011

Isn-nummer:  9789058714282

Aantal pagina's:  175

Kosten:  €29,95

Datum recensie: december 2011

Gerecenceerd door: Leonie Greve

Aantal sterren: 4

« Terug

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2012

december

november

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.