Ik betrek! Werken aan engagement (wegens succes herhaald)
woensdag 13 februari 2019 van 13:30 uur tot 18:00 uurLocatie
Bibliotheek Den HaagSpui 68
2511 BT 's-Gravenhage
Gedreven medewerkers praten enthousiast over hun vak, hun werkgever en de producten die ze maken. Ze hebben plezier in hun werk, zijn minder vaak ziek en zijn trouw aan hun werkgever. Met gedreven medewerkers komen klanten eerder terug en neemt de omzet toe. Werken aan gedrevenheid draagt dus niet alleen bij aan goede relaties en een gezellige werksfeer, maar ook aan het bereiken van organisatiedoeleinden. Volgens Huib Koeleman ligt hier een belangrijke opdracht voor communicatie.
Gedreven medewerkers praten enthousiast over hun vak, hun werkgever en de producten die ze maken. Ze hebben plezier in hun werk, zijn minder vaak ziek en zijn trouw aan hun werkgever. Met gedreven medewerkers komen klanten eerder terug en neemt de omzet toe. Werken aan gedrevenheid draagt dus niet alleen bij aan goede relaties en een gezellige werksfeer, maar ook aan het bereiken van organisatiedoeleinden.
Toch valt de betrokkenheid en bevlogenheid (of engagement) van medewerkers bij veel organisaties tegen. In Nederland daalt deze zelfs. Gemiddeld heeft een Nederlandse organisatie 31 procent (Global Employee Engagement Index van Effectory, 2017) bevlogen en betrokken medewerkers in huis, die energie krijgen van hun werk. Zo’n 70 procent is dus minder enthousiast. Volgens Huib Koeleman ligt hier een belangrijke opdracht voor communicatie.
Wat kan een organisatie dan doen om de betrokkenheid te vergroten? Hoe kunnen ze, samen met communicatieprofessionals, werken aan ‘Employee engagement’? Hoe belangrijk is diversiteit en inclusiviteit voor betrokkenheid? En welke rol speelt communicatie daarbij? Hoe ga je de directie vanuit communicatieperspectief adviseren om medewerkersbetrokkenheid te vergroten? Is een interne campagne het antwoord?
In een interactief college deelt Huib Koeleman, partner bij Orange Otters Verandercommunicatie, zijn ideeën en ervaringen met betrokkenheid en bevlogenheid. Huib bespreekt onderzoeksresultaten, aanpakken en tips waar jij je voordeel mee kunt doen. Hanneke de Korte, Directeur Marketing en Communicatie bij de Gemeente Utrecht, zorgt als facilitator voor veel interactie met de zaal, zodat zoveel mogelijk voorbeelden uit de praktijk gedeeld kunnen worden. Het belooft een energieke en bevlogen bijeenkomst te worden.
Over de sprekers
Hanneke de Korte
Huib Koeleman
Bibliotheek Den Haag
2511 BT 'S-GRAVENHAGE Bekijk op Google Maps
Studio B bevindt zich op de eerste verdieping van de Bibliotheek Den Haag in het centrum van de stad. De ingang van de Bibliotheek is aan het Spui. Binnengekomen ga je naar rechts, waar je de roltrap of lift naar de eerste verdieping neemt.
We adviseren je om met het openbaar vervoer te komen.
Openbaar vervoer
Het Spui is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Lopend in circa 10 minuten vanaf Station Den Haag Centraal, of met tram 2 Kraayestein of tram 6 Leyenburg. Je stapt uit bij halte Spui. Vanaf Station Den Haag Hollands Spoor met onder meer tram 1 Scheveningen, halte Spui.
Parkeren
Parkeergarages op loopafstand van het Spui: Q-Park Grote Markt en P1 Turfmarkt.
Let op: de parkeergarage onder het Stadhuis is wisselend en beperkt open in verband met bouwwerkzaamheden.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 65,00
Young Logeion: € 32,50
Niet-leden: € 130,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 5 februari 2019.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.