Logo Zoeken
Seminar Amersfoort Online

IC Eyeopeners - Differentiatie in interne communicatie: moet het omdat het kan?

donderdag 22 november 2018 van 13:30 uur tot 18:00 uur

Locatie

MediaMyne
Maanlander 41
3824 MN Amersfoort
LOGNW_shutterstock_pauw_landscape.jpg

Zijn verschillende generaties in een organisatie een verrijking of zorgen die voor onoverbrugbare verschillen in aanpak en beleving? En helpen data ons die verschillen te overbruggen? Hoe dan ook bepalen medewerkers zelf steeds vaker hun kanaal. Hoe ga je daar als interne-communicatiespecialist mee om? Hoe bereik je je collega’s nog? En moet je extern social-mediagebruik van je collega’s willen controleren?

      

Zijn verschillende generaties in een organisatie een verrijking of zorgen die voor onoverbrugbare verschillen in aanpak en beleving? En helpen data ons die verschillen te overbruggen? Hoe dan ook bepalen medewerkers zelf steeds vaker hun kanaal. Hoe ga je daar als interne-communicatiespecialist mee om? Hoe bereik je je collega’s nog? En moet je extern social-mediagebruik van je collega’s willen controleren?

Als je op generatiemodellen afgaat, steken vooroordelen als 'oudere medewerkers maken geen gebruik van interne sociale media' snel de kop op. Peter Haan (Evolve) weet hoe en waar je medewerkers kunt bereiken. Je kunt je de vraag stellen of de aard van de organisatie waarbinnen deze opereert niet veel relevanter is voor de stijl van communiceren met je medewerkers. Bij een verzekeraar of universiteit werken andere typen medewerkers dan in een commerciële organisatie of een start-up. Eveline Berende (Preventned) vertelt dan ook liever het echte verhaal van diverse generaties. Volgens Bea Aarnoutse (PROOF) is het simpel: happy customers komen als een organisatie werkt aan happy employees. De ‘employee journey’ helpt daarbij, van welke generatie dan ook. Rob Speekenbrink  (Noscura) gaat in op de vraag hoe generaties medewerkers omgaan met het extern gebruik van sociale media.

Is gerichte gegevensanalyse (datamining) wellicht het antwoord? Er zijn immers steeds meer mogelijkheden om door gebruiksanalyses van interne (sociale) media beter te differentiëren. De ‘mail to all’ heeft zijn tijd wel gehad. Maar omdat het kan, moet het ook? Zijn organisaties wel bereid te investeren? En wat betekent dat voor de eerder genoemde generatiemodellen? Zijn die dan nog van toegevoegde waarde? Gastheer Camiel van Asch (MediaMyne) licht toe.

Tijdens de IC-Eyeopeners op 22 november aanstaande dompelen we je onder in oude, nieuwe, vernieuwde en vernieuwende inzichten op dit terrein.

Over de sprekers

Foto Bea Aarnoutse - vierkant.jpg

Bea Aarnoutse

Bea Aarnoutse is strategy director en partner van PROOF en auteur van Alignment 2.0 en het onlangs verschenen Happy change. PROOF is gespecialiseerd in verandercommunicatie en leadership- en employee alignment. Gedurende haar twintig jarig bestaan heeft het PROOF-team een belangrijke rol bij veel verandertrajecten van haar opdrachtgevers en zorgde voor stevig onderscheidend werk op het gebied van internal branding en employer branding. Nationaal en internationaal. Voor diverse klanten wordt op de Veemarkt in Amsterdam dagelijks gewerkt aan effectief en prijswinnend werk. Juist de combinatie van denk-en-doekracht resulteert in succesvolle samenwerkingen met klanten.
Camiel van Asch.jpg

Camiel van Asch

Camiel is zijn werkzame leven gestart bij Fortis Bank Nederland, wat later ABN AMRO werd. In die jaren was hij commercieel (eind)verantwoordelijk voor de zakelijke MKB+-klanten van de bank in één van haar regio’s. Na een periode van 11 jaar borrelde de wens voor het ondernemerschap. Hier heeft Camiel een kleine drie jaar aan kunnen proeven als directeur en medeaandeelhouder van 4DMS, een marketing/IT-bureau actief op het vlak van datagedreven marketingservices (met name de executie van campagnes). Na een paar leerzame jaren in het MKB werd het bedrijf verkocht aan een strategische partij. Daarna sloeg hij zijn vleugels elders bij ShareCompany Group, alwaar hij nu directeur is bij de softwarebedrijven MediaMyne (interne-communicatiesoftware) en Atrea (workforce managementsoftware).
Profielfoto Eveline Berende.jpg

Eveline Berende

Eveline is gestart als beleidsmedewerker voor de overheid en overgestapt naar de commerciële wereld als congresontwikkelaar. En nu werkt ze als manager Interne Processen bij Preventned met het beste van beide werelden: ruimte voor eigen initiatief, korte lijntjes en een zingeving waar je U tegen zegt. Eveline Berende werkt met Preventned namelijk aan meer geluk bij medewerkers waardoor BV Nederland succesvoller wordt.
spreker_peter.jpg

Peter Haan

Peter Haan werkt al 20 jaar in de wereld van online communicatie. In 2011 startte hij Evolve: een bureau dat gespecialiseerd is in het verbinden van medewerkers via interne sociale media met als doel om organisatieprocessen en interne communicatie te verbeteren. Peter richt zich met name op strategie en conceptontwikkeling en werkte voor o.a. Schiphol, BAM, KPN, TNO, Ministerie van Economische Zaken, SNS REAAL, Philips, A.S. Watson, Ziggo en Provincie Overijssel. Tevens is hij als (gast)docent verbonden aan de post-hbo opleidingen van Van der Hilst en Beeckestijn Businessschool. In de periode voor Evolve werkte hij als manager online media bij KPN op de afdeling corporate communicatie waar hij met zijn team verantwoordelijk was voor alle online corporate communicatie. Bij KPN was hij geestelijk vader en drijvende kracht achter het interne social media platform ‘Connect’ en betrokken bij het inrichten van KPN brede webcare en het formuleren en organiseren van een integrale social media strategie.
Rob Speekenbrink.jpg

Rob Speekenbrink

Rob is zijn hele werkende leven al bezig met alles wat online is. Als ontwerper, als HTML’er, als projectleider, als teamleider en als adviseur. Hij houdt er van om altijd een stap verder te kijken dan wat je voor mogelijk houdt en daagt je graag uit die stap mee te zetten. Want de mogelijkheden van online media en online serviceverlening worden alleen begrensd door je eigen ambitie. Draagkracht in organisaties en inzicht van beschikbare middelen zijn daarbij – noodzakelijke – overwinbaar. In zijn vrije tijd staat hij graag op skeelers/schaatsen of bezoekt ik een voorstelling in het theater. Hij leidt workshops, blogt over online communicatie, spreekt op conferenties en geeft gastcolleges.

MediaMyne

Maanlander 41
3824 MN AMERSFOORT
Bekijk op Google Maps

Parkeren
MediaMyne heeft een beperkt aantal parkeerplaatsen; op A1-Plaza (Ruimtevaart 8) zijn ook plekken gereserveerd voor Logeion. Daar ontvang je eerst een kaart om achter de voorruit te plaatsen. Vanaf de A1 afslag op de rondweg Noord meteen rechtsaf op de Ruimtevaart. Na de BMW-garage direct rechtsaf. Bij Toyota Louwman zie je links A1-Plaza.

Vanaf A1-Plaza loop je tussen de BMW-garage en Van der Valk terug naar Ruimtevaart. Steek de weg over naar Maanlander, McDonalds aan je linkerhand. MediaMyne bevindt zich rechts net na McDonalds.

Openbaar vervoer
Vanaf Station Amersfoort CS circa 20 minuten met stadsbus 3. Je stapt uit bij halte Ruimtevaart en loopt in enkele minuten naar Maanlander 41.

Prijzen

Niet-Leden
€ 150,00

Kostenoverzicht:
Leden:  75,00
Young Logeion: € 37,50
Niet-leden: € 150,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 14 november 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.