IC Eyeopeners - Differentiatie in interne communicatie: moet het omdat het kan?
donderdag 22 november 2018 van 13:30 uur tot 18:00 uurLocatie
MediaMyneMaanlander 41
3824 MN Amersfoort
Zijn verschillende generaties in een organisatie een verrijking of zorgen die voor onoverbrugbare verschillen in aanpak en beleving? En helpen data ons die verschillen te overbruggen? Hoe dan ook bepalen medewerkers zelf steeds vaker hun kanaal. Hoe ga je daar als interne-communicatiespecialist mee om? Hoe bereik je je collega’s nog? En moet je extern social-mediagebruik van je collega’s willen controleren?
Zijn verschillende generaties in een organisatie een verrijking of zorgen die voor onoverbrugbare verschillen in aanpak en beleving? En helpen data ons die verschillen te overbruggen? Hoe dan ook bepalen medewerkers zelf steeds vaker hun kanaal. Hoe ga je daar als interne-communicatiespecialist mee om? Hoe bereik je je collega’s nog? En moet je extern social-mediagebruik van je collega’s willen controleren?
Als je op generatiemodellen afgaat, steken vooroordelen als 'oudere medewerkers maken geen gebruik van interne sociale media' snel de kop op. Peter Haan (Evolve) weet hoe en waar je medewerkers kunt bereiken. Je kunt je de vraag stellen of de aard van de organisatie waarbinnen deze opereert niet veel relevanter is voor de stijl van communiceren met je medewerkers. Bij een verzekeraar of universiteit werken andere typen medewerkers dan in een commerciële organisatie of een start-up. Eveline Berende (Preventned) vertelt dan ook liever het echte verhaal van diverse generaties. Volgens Bea Aarnoutse (PROOF) is het simpel: happy customers komen als een organisatie werkt aan happy employees. De ‘employee journey’ helpt daarbij, van welke generatie dan ook. Rob Speekenbrink (Noscura) gaat in op de vraag hoe generaties medewerkers omgaan met het extern gebruik van sociale media.
Is gerichte gegevensanalyse (datamining) wellicht het antwoord? Er zijn immers steeds meer mogelijkheden om door gebruiksanalyses van interne (sociale) media beter te differentiëren. De ‘mail to all’ heeft zijn tijd wel gehad. Maar omdat het kan, moet het ook? Zijn organisaties wel bereid te investeren? En wat betekent dat voor de eerder genoemde generatiemodellen? Zijn die dan nog van toegevoegde waarde? Gastheer Camiel van Asch (MediaMyne) licht toe.
Tijdens de IC-Eyeopeners op 22 november aanstaande dompelen we je onder in oude, nieuwe, vernieuwde en vernieuwende inzichten op dit terrein.
Over de sprekers
Bea Aarnoutse
Camiel van Asch
Eveline Berende
Peter Haan
Rob Speekenbrink
MediaMyne
3824 MN AMERSFOORT Bekijk op Google Maps
Parkeren
MediaMyne heeft een beperkt aantal parkeerplaatsen; op A1-Plaza (Ruimtevaart 8) zijn ook plekken gereserveerd voor Logeion. Daar ontvang je eerst een kaart om achter de voorruit te plaatsen. Vanaf de A1 afslag op de rondweg Noord meteen rechtsaf op de Ruimtevaart. Na de BMW-garage direct rechtsaf. Bij Toyota Louwman zie je links A1-Plaza.
Vanaf A1-Plaza loop je tussen de BMW-garage en Van der Valk terug naar Ruimtevaart. Steek de weg over naar Maanlander, McDonalds aan je linkerhand. MediaMyne bevindt zich rechts net na McDonalds.
Openbaar vervoer
Vanaf Station Amersfoort CS circa 20 minuten met stadsbus 3. Je stapt uit bij halte Ruimtevaart en loopt in enkele minuten naar Maanlander 41.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 75,00
Young Logeion: € 37,50
Niet-leden: € 150,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 14 november 2018.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.