Logo Zoeken
Online

Interne communicatie in hybride organisaties (wegens succes herhaald - geactualiseerd)

dinsdag 5 oktober 2021 van 15:45 uur tot 17:00 uur
IC in hybride 5 okt_705x220.jpg

Hoe richten we interne communicatie in een hybride organisatie effectief in? Hoe zorg je dat medewerkers verbonden, blij en slim met elkaar kunnen samenwerken als we niet meer met zijn allen tegelijkertijd op kantoor zullen zijn? De uitdaging is een complex vraagstuk dat speelt in teams, tussen teams en voor de hele organisatie.

Peter Haan (directeur Evolve) en Bas van Glabbeek (senior adviseur Involve) delen denkkaders waarmee jij de (nieuwe) werkelijkheid van hybride organisaties kunt verkennen. En de contouren kunt schetsen van een geactualiseerde aanpak. Aan de hand van een inspirerend voorbeeld uit de praktijk gaan we met elkaar in gesprek onder begeleiding van Sandy Nijhuis van dagvoorzitter.nl

Welke uitdagingen brengt de hybride organisatie met zich mee? We zijn inmiddels alweer enige tijd aan het werk binnen versoepelingen. Van zoveel mogelijk vanuit huis werken ging de oproep naar 50% vanuit huis. Dat vraagt iets van organisaties, de manier van samenwerken én van interne communicatie.

Veel organisaties zijn bezig met het hybride werken, maar worstelen. Want hoe richten we interne communicatie in een hybride organisatie effectief in? Hoe zorg je dat medewerkers verbonden, blij en slim met elkaar kunnen samenwerken als we niet meer met zijn allen tegelijkertijd op kantoor zijn? De uitdaging is een complex vraagstuk dat speelt in teams, tussen teams en voor de hele organisatie.

Peter Haan, directeur van Evolve, adviseert al jaren lang (grote) organisaties bij online interne communicatie. Bas van Glabbeek is senior adviseur bij Involve en werkte mee aan diverse impactvolle verandertrajecten. In dit Online College delen zij denkkaders waarmee jij de (nieuwe) werkelijkheid van hybride organisaties kunt verkennen. En de contouren kunt schetsen van een geactualiseerde aanpak. Aan de hand van een inspirerend voorbeeld uit de praktijk gaan we met elkaar in gesprek onder begeleiding van Sandy Nijhuis van dagvoorzitter.nl

Aan bod komen onder meer:

  • Hoe geven we communicatie en interactie binnen organisaties vorm als veel medewerkers in wisselende samenstellingen thuis en op verschillende locaties werken?
  • Hoe zorgen we dat medewerkers weten wat ze moeten doen en waar de organisatie naar toegaat wanneer je bewust keuzes maakt tussen online en offline werken?
  • Hoe zorgen we dat medewerkers betrokken en verbonden blijven met elkaar, het werk en de organisatie?
  • Welke vaardigheden hebben medewerkers en leiders nodig om hybride te kunnen werken

Over de sprekers

bas_portret.jpg

Bas van Glabbeek

Bas van Glabbeek is senior adviseur bij Involve en heeft ervaring in de volle breedte van interne communicatie en verandering. Hij werkte mee aan diverse impactvolle verandertrajecten. Ook is hij door de jaren heen betrokken geweest bij de edities van het Trendonderzoek Interne Communicatie.
spreker_peter.jpg

Peter Haan

Peter Haan werkt al 20 jaar in de wereld van online communicatie. In 2011 startte hij Evolve: een bureau dat gespecialiseerd is in het verbinden van medewerkers via interne sociale media met als doel om organisatieprocessen en interne communicatie te verbeteren. Peter richt zich met name op strategie en conceptontwikkeling en werkte voor o.a. Schiphol, BAM, KPN, TNO, Ministerie van Economische Zaken, SNS REAAL, Philips, A.S. Watson, Ziggo en Provincie Overijssel. Tevens is hij als (gast)docent verbonden aan de post-hbo opleidingen van Van der Hilst en Beeckestijn Businessschool. In de periode voor Evolve werkte hij als manager online media bij KPN op de afdeling corporate communicatie waar hij met zijn team verantwoordelijk was voor alle online corporate communicatie. Bij KPN was hij geestelijk vader en drijvende kracht achter het interne social media platform ‘Connect’ en betrokken bij het inrichten van KPN brede webcare en het formuleren en organiseren van een integrale social media strategie.
Sandy 220x220.jpg

Sandy Nijhuis

Sandy is als dagvoorzitter betrokken en professioneel. Zakelijk en met een vleugje humor zorgt ze dat iedereen zich welkom voelt. Ze is energiek en voortdurend bezig om verbindingen met haar publiek en tussen de deelnemers onderling te maken. Vanuit haar jarenlange ervaring als event manager weet ze hoe een perfecte organisatie te combineren met de juiste toon.

Prijzen

Niet-Leden
€ 50,00

Voor deze bijeenkomst de Logeion-waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 25,00
Young Logeion: € 12,50
Niet-leden: € 50,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 27 september 2021. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.