Logo Zoeken
Vakimpuls Amersfoort Online

Succesvol merkmanagement, hoe doe je dat?

dinsdag 15 oktober 2019 van 13:30 uur tot 17:30 uur

Locatie

Atelier300c Amersfoort
Soesterweg 300c
3812 BH Amersfoort
Merkmanagement_705x220.png

De laatste twee jaar zien we de aandacht voor merkmanagement in Nederland aanzienlijk groeien, want het merk kan een waardevolle bijdrage aan het bedrijfsresultaat leveren. Het nakomen van je merkbeloften creëert vertrouwen en levert aantoonbaar resultaat op. Het is noodzakelijk om het merk een centrale en strategische plek in de bedrijfsvoering te geven om organisatiedoelstellingen te bereiken. Hoe richten we merkmanagement in en hoe maken we het tot een belangrijke competentie om te groeien in merkoriëntatie? Kom erachter tijdens deze bijeenkomst in samenwerking met VIM Group.

De laatste twee jaar zien we de aandacht voor merkmanagement in Nederland aanzienlijk groeien. Merkmanagers en directies beginnen te beseffen dat het merk een waardevolle bijdrage aan het bedrijfsresultaat kan leveren. Dat is niet zo gek; consumenten (en medewerkers) weten tegenwoordig feilloos welk merk zijn beloften nakomt en welke niet. En dit wordt naar hartenlust via allerlei media gedeeld met alle positieve en negatieve gevolgen voor het merk. Daarnaast heeft digitalisering impact op de beleving en prestatie van het merk. Veelvoud aan kanalen en interacties en organisatorische veranderingen vragen om een andere kijk op de effectiviteit van merken.

Het nakomen van je merkbeloften creëert vertrouwen en levert aantoonbaar resultaat op. Om dat te realiseren is het noodzakelijk het merk een centrale en strategische plek in de bedrijfsvoering te geven om bedrijfsdoelstellingen te bereiken. De uitdaging is echter dat het proces van meer oriëntatie op het merk nog onduidelijk is. Hoe werkt dat eigenlijk en wat komt erbij kijken om verbeteringen door te voeren en valkuilen te vermijden? En wat is de impact van de interne merkorganisatie op de merkbeleving, binnen en buiten? Kortom, hoe richten we merkmanagement in en hoe maken we het tot een belangrijke competentie om te groeien in merkoriëntatie?

Kom erachter tijdens deze clinic in samenwerking met VIM Group. Merkmanagementspecialisten Erik Voskuijl en Michel van Eijnatten geven je door middel van theorie en praktijkvoorbeelden inzicht in hoe je merken sterker kunt maken en efficiënter kunt organiseren. Tom Janssen (manager Marketing & Communications DHL) neemt je mee in een praktijkcase.

Over de sprekers

Eric-Voskuijl_200x200.png

Erik Voskuijl

Erik is gespecialiseerd in merkbeheer en helpt bedrijven hun positionering te vertalen in naadloze merkervaringen voor hun klanten en werknemers. Erik deed zijn ervaring op het gebied van merkbeheer bij een aantal internationale bureaus. Daarbij was hij ondermeer Marketing Director bij American Express, DTG en woonde hij een aantal jaar in Shanghai waar hij een nieuw verfmerk lanceerde. Vanuit zijn internationale ervaring in branding en merkimplementatie weet hij in zijn huidige rol als Lead Brand Consultant bij VIM Group hoe belangrijk het is om alle onderdelen en belanghebbenden te betrekken bij het merk. Erik is de initiator van het NIMA en Beeckesteijn trainingsprogramma Merkmanagement om merkprofessionals te leren hoe ze een gestructureerde benadering van merkprestaties kunnen implementeren en werknemers daarbij dienen te betrekken.
500x500-sprekers-michel-van-eijnatten.jpg

Michel van Eijnatten

Met meer dan 15 jaar ervaring binnen het vakgebied, biedt Michel van strategie tot operatie het volledige spectrum van expertise binnen branding, marketing en communicatie. Michel was voorheen Hoofd Marketing & Communicatie bij detacheerder Maandag® en was hij verantwoordelijk voor de rebranding en implementatie van het nieuwe merk in Nederland, Duitsland en België. In zijn huidige rol als Business Director & Brand Consultant bij VIM Group is hij de afgelopen twee jaar betrokken bij merktrajecten voor oa Landal, Geldmaat, Rabobank, Wolters Kluwer en vele anderen.
TvT20090716-001_SML.jpg

Tom Janssen

Tom Janssen is manager Marketing & Communications bij DHL, eerder senior brand manager. Daarvoor werkte hij voor bureaus en adviseerde hij grote opdrachtgevers in de financiële sector, foodservice, retail en overheid over het bouwen en beschermen van het merk. Van merkstrategie, huisstijl en campagnes, tot reputatiemanagement, internal branding en customer experience.

Atelier300c Amersfoort

Soesterweg 300c
3812 BH AMERSFOORT
Bekijk op Google Maps

Bereikbaarheid
Atelier300c is gelegen op het terrein “de Wagenwerkplaats” vlak achter station Amersfoort Centraal. Klik hier voor een plattegrond van het terrein.

Openbaar vervoer
Atelier300c bevindt zich op 8 minuten lopen vanaf station Amersfoort Centraal, neem uitgang Noordzijde. Wanneer je naar buiten loopt, ga je meteen linksaf. Volg de weg (links zie je de Rijtuigenloods), aan het einde rechtsaf en daarna naar links. Loop rechtdoor tussen de gebouwen door. Aan je linkerhand bevindt zich, tegenover het Centraal Ketelhuis, Atelier300c.

Auto en parkeren
Op het terrein “de Wagenwerkplaats” zijn gratis parkeerplaatsen beschikbaar en er is een laadpaal voor elektrische auto’s.

Prijzen

Niet-Leden
€ 85,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden:  42,50 
Young Logeion: € 21,25
Niet-leden: € 85,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 7 oktober 2019.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.