Logo Zoeken
Enter-the-firm Woerden Online

Enter-the-firm bij Roche Nederland

dinsdag 27 maart 2018 van 15:00 uur tot 18:30 uur

Locatie

Roche Nederland B.V.
Beneluxlaan 2
3446 GR Woerden
Eft-Roche_705x220.jpg

Roche Nederland ontwikkelt geneesmiddelen en diagnostische hulpmiddelen. Het bedrijf behoort tot een van de innovatiefste bedrijven ter wereld. Toch scoort Roche – net als andere farmaceutische bedrijven – laag in reputatieonderzoek. Er is veel respect voor de innovatieve producten en diensten, maar weinig vertrouwen. Hoe bouw je aan vertrouwen als je continu geconfronteerd wordt met spierballentaal als ‘een vuist maken tegen’ en ‘de macht van de farmaceutische industrie breken’? In deze Enter-the-firm kom je te weten wat Roche Nederland doet om haar reputatie te versterken én de uitdagingen die de afdeling Corporate Communicatie daarbij tegenkomt.

Roche Nederland ontwikkelt geneesmiddelen en diagnostische hulpmiddelen. Het bedrijf behoort tot een van de innovatiefste bedrijven ter wereld. Toch scoort Roche – net als andere farmaceutische bedrijven – laag in reputatieonderzoek. Er is veel respect voor de innovatieve producten en diensten, maar weinig vertrouwen. Hoe bouw je aan vertrouwen als je continu geconfronteerd wordt met spierballentaal als ‘een vuist maken tegen’ en ‘de macht van de farmaceutische industrie breken’? In deze Enter-the-firm kom je te weten wat Roche Nederland doet om haar reputatie te versterken én de uitdagingen die de afdeling Corporate Communicatie daarbij tegenkomt.

Jaarlijks investeert Roche tussen de 20 en 25 procent van de omzet in de ontwikkeling van nieuwe medicijnen. In 2016 was dat € 8.4 miljard. Maar wat blijkt precies uit reputatieonderzoek en hoe kun je de onderdelen waarop je nu minder goed scoort beïnvloeden? Meer transparantie, meer communicatie? De transitie gaat niet vanzelf en levert dilemma’s op. Nog beter luisteren naar de behoefte van patiënten en hun naasten en het gesprek aangaan met andere healthcare partners over de toekomst van de zorg is onderdeel van de strategie van Roche. Creating shared value door het opzetten van initiatieven, als mshebjenietalleen.nl, is de uitdaging.

Celia Noordegraaf (Head of Corporate Communications bij Roche Nederland), Barbara Nieuwenhuijs (Insights & Analytics Manager bij Roche Nederland) en Alex Malone (Freelance Digital Strategist) nemen je tijdens deze Enter-the-firm mee in de wereld van de corporate communicatie in de farmaceutische industrie.

Over de sprekers

Alex_Malone_200x200.jpg

Alex Malone

Alex Malone studeerde 6 jaar geleden af aan de opleiding communicatie in Eindhoven. Ze werkte als digitaal strateeg bij o.a. Isobar en M&C Saatchi. Ze schreef de social media introductiestrategie voor o.a. Libresse en Dopper en werkte voor merken als Grolsch en Opel. Ook buiten de reclame kon ze haar creativiteit kwijt. Zo werkte ze bijvoorbeeld op de corporate communicatieafdeling van NXP om daar d.m.v. digitale communicatie de 25.000 medewerkers wereldwijd meer verbonden te laten voelen met het bedrijf en met elkaar. Ze is vooral goed in content marketing, social media management en creative concepting. Op dit moment werkt ze aan de social media strategie van Roche Nederland.
Barbara-Nieuwenhuijs_200x200.jpg

Barbara Nieuwenhuijs

Barbara Nieuwenhuijs is Insights & Analytics Manager bij Roche Nederland. Ze geeft advies over strategische vraagstukken op basis van data analytics en marktonderzoek. Ze heeft bedrijfskunde gestudeerd aan de Erasmus Universiteit en heeft daarna bij diverse bedrijven gewerkt, zoals Philips en het onderzoeksbureau Kantar/Research International. De stap naar het data- en adviesbureau IMS Health was voor haar een eerste kennismaking met de farmaceutische industrie. Sinds 2013 is ze werkzaam bij de farmaceutische divisie van Roche. Ze is in 2017 door de MOA, de vakvereniging voor marketing research & analytics, uitgeroepen tot bedrijfsonderzoeker van het jaar.
Celia Noordegraaf_vierkant.jpg

Celia Noordegraaf

Celia Noordegraaf was als bestuurslid van Logeion verantwoordelijk voor de portefeuille Wetenschap en Professionalisering. In het dagelijks leven is zij interim communicatiemanager. Samen met Logeion-hoogleraar Christian Burgers jaagt zij de verbinding tussen wetenschap en praktijk aan vanuit het Centrum voor Strategische Communicatie (CSC) en modereert hiervoor veel bijeenkomsten.

Roche Nederland B.V.

Beneluxlaan 2 a
3446 GR WOERDEN
Bekijk op Google Maps

Roche Nederland is gevestigd in Woerden.

Routebeschrijving
We adviseren om met het openbaar vervoer te komen, want vanaf station Woerden loop je binnen 5 minuten lopen naar het kantoor van Roche. Plan je route via 9292.nl.
Kom je toch met de auto? Dan adviseren wij om te parkeren bij het winkelcentrum Snel & Polanen aan de Steinhagenseweg ter hoogte van het La Fontaineplein. De gratis parkeerplaatsen liggen direct gelegen tegen het winkelcentrum. Vanaf hier is het 8 minuten lopen naar het hoofdkantoor van Roche Nederland, hier kunt u dus niet parkeren. 

Kostenoverzicht:
Leden: 39,50
Young Logeion: € 19,75
Niet-leden: € 79,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 19 maart 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.