#deweekvan Kevin Lamers, Global Content Strateeg bij Buzzcapture

Kevin Lamerszondag 01 januari 2017 17:00

Er is weer een Young Professional die zijn werkweek laat zien! Het vak communicatie is breed en diep tegelijk. Werkzaamheden van communicatieprofessionals lopen ontzettend uiteen. Communicatie is een containerbegrip geworden, waardoor het voor studenten en starters lastig is om een compleet beeld te hebben van wat je met het vak kan. Met #deweekvan maken wij het vak weer wat tastbaarder. Deze week neemt Kevin Lamers, Global Content Strateeg bij Buzzcapture, ons mee tijdens zijn werkweek.

Door Freek Snelting

Nieuwsgierig naar de werkweek van Kevin? Hij plaatst dagelijks foto's, video's en informatie over zijn werkweek op het Instagramaccount van Young Logeion. Ook op onze Facebookpagina geven we jullie kijkjes in Kevin’s werkweek.

Wie is Kevin?
Kevin Lamers is Global Content Strateeg bij Buzzcapture. Een titel die bij sommigen alleen maar vraagtekens oproept. “Ik heb het ook een beetje opgegeven om tijdens verjaardagen mijn werk uit te leggen. Velen denken bij het woord ‘content’ dat ik de hele dag op Facebook zit of een designer ben. Beide had wel leuk geweest, maar is niet het geval.”

Eigenlijk draagt Kevin binnen Buzzcapture de eindverantwoording voor elke boodschap en PR-uiting die de deur uit gaat. Dit kan zijn op social media (Twitter, Facebook, Linkedin, Pinterest etc.), maar ook persberichten, nieuwsbrieven, campagnes, onderzoeksresultaten, visuals, gastcolleges of interviews. Mijn einddoel is om de relevantie van social media data te laten zien aan onze doelgroep middels PR en communicatie-uitingen. Ik geloof dan ook dat data-analyse (het product dat Buzzcapture levert) een fundamenteel onderdeel zou moeten zijn binnen elke organisatie. Zowel op branding als product-niveau. Napoleon Bonaparte zei ooit “War is 90% information.” Dit geldt ook voor bedrijfsvoering, aldus Kevin. Mijn taak is om dit over te brengen naar de wereld, zodat ze uiteindelijk met ons in zee gaan. Contentmarketing en PR is mijn main focus om dit gedaan te krijgen.

Door de explosieve groei van Buzzcapture in de afgelopen jaren is onze focus niet alleen maar Nederland, maar tegenwoordig op internationaal niveau. Onze belangrijkste markten zijn Nederland, België en Duitsland, maar ook internationaal tellen we tegenwoordig mee. Zo werd het Amsterdamse Buzzcapture in 2016 opgenomen in de top 10 beste social media tools wereldwijd. “Een titel om trots op te zijn, maar dat betekent dat alle content die de deur uitgaat relevant moet zijn voor de internationale markt en in diverse talen beschikbaar. Hiervoor werk ik nu samen met Duitse, Belgische en Engelse partners.” Kortom: een diverse job met internationale focus. “Best wel heel leuk, al zeg ik het zelf”. 

Deze week
De planning bij Buzzcapture ziet er nooit hetzelfde uit en is ook vrijwel nooit voor de volle 100% vooruit te plannen. We geven internationale klanten advies op basis van (social) media data. Als journalist X morgen een tweet plaatst, waardoor de financiële sector in een crisis beland, gooien wij allemaal onze planningen in de prullenbak, gezien Buzzcapture voor bijna alle grote banken werkt. Op zo’n moment moet ik ook geen PR-uitingen die te maken hebben met deze sector de wereld in slingeren, omdat dit de geloofwaardigheid aantast. Of juist wel om zo de meerwaarde van (social) media data aan de wereld te laten zien. Social media is zo turbulent dat dit juist daarom onze sector zo leuk maakt. Het verandert van dag tot dag en de relevantie voor merken verandert dan ook van dag tot dag. Hier moet weer nieuwe content en campagne-management voor bedacht woorden. Ik deel dan ook lekker geen planning, maar ga jullie verrassen deze week. Naast de kanalen van Logeion ben ik fervent Twitteraar (já, ze bestaan nog). Je kan mij daar dan ook volgen op @waaromniet. Want ja, waarom ook eigenlijk niet? Volg je me nog? 

« Terug

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2017

december

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari