Interne communicatie

Interne communicatie

Succesvolle organisaties bestaan bij de gratie van betrokken en gemotiveerde medewerkers. Interne en HR-communicatie spelen daarin een belangrijke rol. Twee gelijknamige vakgroepen bundelden dan ook eind 2007 de krachten. Inmiddels werken we succesvol samen in de kennisdeling en –ontwikkeling op het gebied van interne communicatie en HR. Centrale thema’s zijn de communicatie van organisatiestrategie en -verandering, engagement, cultuur en internal branding. Daarmee hopen we de ambitieuze interne communicatieprofessional te inspireren en ondersteunen, die weet dat goede interne communicatie een sterke ...Lees meer

  1. Hier liggen we wakker van: de top 10 nachtmerries

    Wat houdt vakgenoten uit hun slaap als het om interne communicatie gaat? Logeion en Involve, specialist in communicatie en verandering, vroegen dat eind 2018 in een poll aan interne communicatieprofessionals. De top 10 van 'nachtmerries' biedt stof tot nadenken. En om over te praten. Zoals we tijdens het gratis webinar van Involve, Company Webcast en Logeion op 11 maart met onder andere Logeion-directeur André Manning zullen doen. Lees verder

    Nieuws Door Involve op 19 februari 2019 0 reacties
  2. Wil jij een actieve rol hebben in de vereniging?

    Vanwege de groei en onze grote ambities voor 2019, is Logeion op zoek naar leden die zich actief willen inzetten voor de vereniging. Wil jij bijvoorbeeld bijdragen aan hét grootste communicatiecongres van Nederland? Voor C-DAY19 zijn we op zoek naar een lid voor de congrescommissie. Of ben jij helemaal thuis in het vakgebied Corporate communicatie of Publieke communicatie? Deze vakgroepen zijn op zoek naar leden die hun kennis en expertises in willen zetten voor de vereniging. Tenslotte doen we nog oproep naar creatief schrijftalent voor de redactie van vakblad C! Meer weten over een van deze rollen? Lees snel verder. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 januari 2019 0 reacties
  3. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties
  4. Het congres en de gebaande paden, dat kan toch anders? 

    Ook de communicatiebranche bezoekt graag congressen. Kennis delen, inspirerende keynote speakers en hopelijk nieuwe waardevolle contacten opdoen. We gaan voor inhoud in ruil voor een vaak duurbetaald kaartje. Maar wat was het resultaat van het laatste congres dat je bezocht? Wat waren jouw doelstellingen en waren die na afloop bereikt? Joost Callaars: “Ik vind het rendement van een congres vaak te weinig en denk dat het anders kan. Door de inzet van eenvoudige techniek moet het congres naar een hoger niveau getild worden en beter aansluiten bij de behoeften van de deelnemers.” Lees verder

    Nieuws Door Herman Grendelman op 07 augustus 2018 0 reacties
  5. Marco Doeser: 'Soms moet iemand durven zeggen dat de keizer geen kleren draagt'

    Wat doe je als je tijdens een gesprek weerstand ervaart? Hoe reageer jij daar op? En wat doe jij met confrontaties? Marco Doeser is mediator en communicatieadviseur en geeft tijdens zijn trainingen goede voorbeelden en tips om makkelijker met confrontaties om te gaan. Met zijn trainingen 'Confronteren kun je leren' voorziet Doeser in de behoefte onder communicatieprofessionals. Want keer op keer is de bijeenkomst uitverkocht. Lees verder

    Nieuws Door Arjen Boukema op 02 augustus 2018 0 reacties