Interne communicatie

Interne communicatie

Succesvolle organisaties bestaan bij de gratie van betrokken en gemotiveerde medewerkers. Interne en HR-communicatie spelen daarin een belangrijke rol. Twee gelijknamige vakgroepen bundelden dan ook eind 2007 de krachten. Inmiddels werken we succesvol samen in de kennisdeling en –ontwikkeling op het gebied van interne communicatie en HR. Centrale thema’s zijn de communicatie van organisatiestrategie en -verandering, engagement, cultuur en internal branding. Daarmee hopen we de ambitieuze interne communicatieprofessional te inspireren en ondersteunen, die weet dat goede interne communicatie een sterke ...Lees meer

  1. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018 0 reacties
  2. 'Grotere Return On Investment op trainingen door te focussen op gedragsverandering'

    Wat is het belangrijkste doel als je medewerkers opleidt of laat trainen op gedrag en vaardigheden? Dat ze zich ergens bewust van worden? Dat ze iets nieuws leren? Of dat ze weer even tevreden zijn? Jaarlijks geven Nederlandse organisaties 3,2 miljard euro uit aan trainingen en opleidingen. Deze omvangrijke kosten zijn het enkel waard als de 'Return On Investment' (ROI) ook flink is. Medewerkers in beweging krijgen is vaak geen probleem. Maar medewerkers in beweging houden, is een stuk lastiger. Daarom wordt de ROI vergroot, als een training op blijvende gedragsverandering is gericht.

    Lees verder

    Blog Door Genieke Hertoghs op 16 augustus 2018 0 reacties
  3. Studiereis Zweden: van concerncommunicatie tot fika, van transparantie tot de vrijdagmiddagborrel

    Natuurlijk weten we dat Abba en IKEA één van de beste exportproducten van Zweden zijn. Maar hoe dan? Young Logeion organiseerde een vijfdaagse studiereis naar Zweden, waar we een kijkje in de keuken kregen bij IKEA, Scandinavian Airlines, Roche en het Zweedse communicatiebureau StrandbergHaage. Kortom: inspiratie, cultuur en ook een beetje lol maken in Malmö en Stockholm!

    Lees verder

    Blog Door op 30 mei 2018 0 reacties
    Young Logeion
  4. Iedereen verandert - nu wij nog

    Hans Vermaak gaf op 12 april de Masterclass 'Verandermanagement & communicatie'. Vermaak vertelde ons over de rol van communicatie in veranderprocessen. “Veranderkunde is een te elitair vak geworden, dat vooral plaatsvindt in directiekamers en niet waar de veranderingen normaalgesproken plaatsvinden. Participatie en professionaliteit krijg je niet centraal ‘ingeregeld’. Het gaat om de menselijke maat, om lokaal werk.” 

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 17 april 2018 0 reacties
  5. Confronteren kun je leren

    Je kunt je niet ‘niet gedragen’. Je zendt altijd een bepaald signaal uit, ook als je niets doet. Confronteren is intermenselijke communicatie, zowel op inhoud als op relatie. Hoe verhoud je je tot elkaar? Waardoor ontstaat weerstand en hoe los je dat op? Marco Doeser van Mediation & communicatieadvies gaf 15 februari tijdens een afgeladen vakimpuls van Logeion een interessant inkijkje in de wereld van de intermenselijke communicatie. De tweede bijeenkomst ‘Confronteren kun je leren’, want wegens succes herhaald.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 16 februari 2018 0 reacties