Interne communicatie

Interne communicatie

Succesvolle organisaties bestaan bij de gratie van betrokken en gemotiveerde medewerkers. Interne en HR-communicatie spelen daarin een belangrijke rol. Twee gelijknamige vakgroepen bundelden dan ook eind 2007 de krachten. Inmiddels werken we succesvol samen in de kennisdeling en –ontwikkeling op het gebied van interne communicatie en HR. Centrale thema’s zijn de communicatie van organisatiestrategie en -verandering, engagement, cultuur en internal branding. Daarmee hopen we de ambitieuze interne communicatieprofessional te inspireren en ondersteunen, die weet dat goede interne communicatie een sterke ...Lees meer

  1. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties
  2. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018 0 reacties
  3. 'Grotere Return On Investment op trainingen door te focussen op gedragsverandering'

    Wat is het belangrijkste doel als je medewerkers opleidt of laat trainen op gedrag en vaardigheden? Dat ze zich ergens bewust van worden? Dat ze iets nieuws leren? Of dat ze weer even tevreden zijn? Jaarlijks geven Nederlandse organisaties 3,2 miljard euro uit aan trainingen en opleidingen. Deze omvangrijke kosten zijn het enkel waard als de 'Return On Investment' (ROI) ook flink is. Medewerkers in beweging krijgen is vaak geen probleem. Maar medewerkers in beweging houden, is een stuk lastiger. Daarom wordt de ROI vergroot, als een training op blijvende gedragsverandering is gericht.

    Lees verder

    Blog Door Genieke Hertoghs op 16 augustus 2018 0 reacties
  4. Het congres en de gebaande paden, dat kan toch anders? 

    Ook de communicatiebranche bezoekt graag congressen. Kennis delen, inspirerende keynote speakers en hopelijk nieuwe waardevolle contacten opdoen. We gaan voor inhoud in ruil voor een vaak duurbetaald kaartje. Maar wat was het resultaat van het laatste congres dat je bezocht? Wat waren jouw doelstellingen en waren die na afloop bereikt? Joost Callaars: “Ik vind het rendement van een congres vaak te weinig en denk dat het anders kan. Door de inzet van eenvoudige techniek moet het congres naar een hoger niveau getild worden en beter aansluiten bij de behoeften van de deelnemers.” Lees verder

    Nieuws Door Herman Grendelman op 07 augustus 2018 0 reacties
  5. Marco Doeser: 'Soms moet iemand durven zeggen dat de keizer geen kleren draagt'

    Wat doe je als je tijdens een gesprek weerstand ervaart? Hoe reageer jij daar op? En wat doe jij met confrontaties? Marco Doeser is mediator en communicatieadviseur en geeft tijdens zijn trainingen goede voorbeelden en tips om makkelijker met confrontaties om te gaan. Met zijn trainingen 'Confronteren kun je leren' voorziet Doeser in de behoefte onder communicatieprofessionals. Want keer op keer is de bijeenkomst uitverkocht. Lees verder

    Nieuws Door Arjen Boukema op 02 augustus 2018 0 reacties