Interactief beleid

Interactief beleid

Bij de themagroep Interactief Beleid (IAB) staat het begrip 'interactie' centraal: het uitwisselen van gedachten, standpunten en belangen, met als doel betere plannen met, voor en door de samenleving te maken. De themagroep richt zich op communicatie die bijdraagt aan evenwichtige beeldvorming, oordeelsvorming en besluitvorming over maatschappelijke issues. Veel uitkomsten van interactieve processen vinden hun weerslag in beleid. Niet alleen overheden, ook bedrijven, burgergroepen of belangenorganisaties ontwikkelen beleid om hun doelen te realiseren. In de moderne netwerksamenleving hebben we elkaar ...Lees meer

  1. Hans Faber wint de titel CommunicatieProfessional 2021 en Skye van Gooswilligen is CommunicatieTalent 2021

    Hans Faber mag zich CommunicatieProfessional 2021 noemen en Skye van Gooswilligen wint de titel CommunicatieTalent 2021. De prijs wordt elk jaar door Logeion uitgereikt aan twee communicatieprofessionals die in het afgelopen jaar een onderscheidende prestatie hebben geleverd. Voor de verkiezingen gelden vier criteria: inspirerend (voor vakgenoten), professioneel (je hebt je bewezen als communicatieprofessional/-strateeg), innovatief (qua aanpak) en impactvol (qua resultaat). Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2021
  2. Dit zijn de finalisten voor de Verkiezing CommunicatieProfessional en CommunicatieTalent 2021!

    De finalisten voor de Verkiezingen CommunicatieProfessional en CommunicatieTalent 2021 zijn bekend. Esther van Tienen (Transavia), Hans Faber (Namens de Familie) en Judith Zuijderhoudt (MSD) maken kans op de titel CommunicatieProfessional van het Jaar. Voor de Verkiezing CommunicatieTalent van het Jaar gaat het om de volgende drie finalisten: Evita Bloemheuvel (Zelfmoordpreventie 113), Falco Cremers (Zuyderland MC Heerlen) en Skye van Gooswilligen (De Omgevingsanalist & Rijkswaterstaat). De vakjury’s hebben alle kandidaten en hun cases beoordeeld op vier criteria: inspirerend, professioneel, innovatief en impactvol. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 april 2021
  3. Vakgenoten gezocht!

    De ontwikkeling van het communicatievak is één van de belangrijkste speerpunten van Logeion. Dat doet de beroepsorganisatie op verschillende manieren en de, door Logeion ontwikkelde, beroepsniveauprofielen (BNP’s) spelen daarin een belangrijke rol. Momenteel is de BNP-commissie bezig met een update van de profielen en zij willen nu toetsen of deze aangepaste BNP’s overeenkomen met de dagelijkse praktijk. Daarom zoeken ze vakgenoten voor een klankbordgroep. Help jij mee? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 juli 2020
  4. Sascha Becker wint titel Communicatieman 2020 en Andy Wiemer is CommunicatieTalent 2020

    Sascha Becker, Head of strategy bij PROOF, is door Logeion verkozen tot Communicatieman 2020. “Sascha heeft zijn methodiek van de ‘Employee journey’ bij uiteenlopende organisaties in binnen- en buitenland toegepast met zeer aansprekende resultaten die aantoonbaar bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. Daarmee heeft hij niet alleen een brug geslagen tussen communicatie en HR, maar ook het belang van communicatie bij tal van bestuurders nadrukkelijk weten aan te tonen”, aldus juryvoorzitter Noud Bex. Andy Wiemer, coördinator Woordvoering bij ProRail, heeft de prijs voor CommunicatieTalent 2020 in ontvangst mogen nemen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 16 juni 2020
  5. Communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend

    De nieuwe communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend. De trends vormen een belangrijke inspiratie voor vakgenoten en organisaties waarvoor zij werken. De drie trends zijn ‘Verdeelde samenleving, gedeelde toekomst’, ‘Technologie als bondgenoot’ en ‘Welkom in de belevingswereld’. De trends zijn het resultaat van een proces met diverse (communicatie)professionals onder leiding van de Adviesraad Programmering en Trends (APT) van Logeion. Het vak is continu in beweging, waardoor de trends ook veranderen. Daarom formuleert Logeion iedere twee jaar nieuwe trends die van belang zijn voor communicatieprofessionals en als vertrekpunt kunnen fungeren voor strategie- en planontwikkelingen van communicatieafdelingen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 18 mei 2020