Ethiek

Ethiek

Spinning en framing, fake news, hoax, verzwijgen... Ethiek en ethisch handelen zijn niet alleen een hot topic in de maatschappij, maar zeker ook binnen ons vak. Als adviseurs over de te volgen communicatiestrategie, ontwerpers van campagnes en opstellers van boodschappen zijn wij van grote invloed op het ethisch handelen van de organisaties waarvoor wij werken. Tegelijkertijd is het ethisch handelen van een organisatie (of van een directie) van grote invloed op ons werk. Hoe ga je om met een directeur ...Lees meer

Nieuws en blogs

  1. Annette Reijersen van Buuren is Communicatievrouw van 2019 en Stefan Meershoek is CommunicatieTalent van 2019

    Annette Reijersen van Buuren, manager Merk, Marketing & Communicatie bij Stichting CPNB, is door Logeion verkozen tot Communicatievrouw van 2019. "Als een bevlogen hovenier heeft Annette gewerkt aan de ombouw van de Stichting CPNB, het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche. Ze heeft gesnoeid, gezaaid en water gegeven", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Stefan Meershoek, marketing- en communicatieadviseur bij PGGM, is verkozen tot het CommunicatieTalent van 2019. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 20 juni 2019
  2. C-day19: koop nu je Early Bird-ticket!

    Op 20 juni is het tijd voor C-day19: hét nationale vakcongres voor communicatieprofessionals, waar je als professional wordt voorbereid op de dag van morgen. Ben jij al future proof? Welke technologische ontwikkelingen gaan ons vak beïnvloeden? En hoe zorg jij dat je als communicatiespecialist relevant blijft? Ontdek het op C-day19, samen met dagvoorzitter Frénk van der Linden, de nieuwe 'Logeion-hoogleraar' Christian Burgers, internationale topsprekers en meer dan 800 communicatieprofessionals. Gegarandeerd inspiratie voor de rest van het jaar. Binnenkort maken we het programma bekend. Wil jij er dit jaar sowieso bij zijn? Verzeker jezelf dan alvast van een plek. Vorig jaar was C-day volledig uitverkocht, dus zorg dat je op tijd bent! De Early Bird-tickets zijn vanaf vandaag verkrijgbaar. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 06 maart 2019
  3. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reactie
  4. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018
  5. Noya, Strickwold en Tebbe zijn de finalisten Communicatieman/vrouw 2018

    De jury heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 30 mei 2018