Logo Search
Young Logeion

Geslaagde studiereis Young Logeion naar Londen

July 11, 2022Joachim Miedema

It’s a wrap! Young Logeion kijkt terug op een geslaagde studiereis naar Londen. Op donderdag 30 juni vertrokken 13 enthousiaste young professionals richting Londen. Het doel? Inspirerende bedrijven bezoeken, de stad ontdekken en elkaar leren kennen. En dat is gelukt!
door Celine van de Haterd, Joachim Miedema, Rinske Schouls, Simone Visser en Alize van Zutphen

Coverfoto Londen.jpg

Op het programma stond een variëteit aan bedrijven: een start up in PR en communicatie, een internationaal opererend communicatiebureau en een gerenommeerd museum. Daarnaast hebben we met volle teugen genoten van Londen. Een ritje in London Eye, een vaartocht over de Thames, lekkere ontbijtjes, een pubcrawl, classy cocktails drinken bij een Rooftop bar en een duik in een disco ballenbak. Er was voor elk wat wils.

Datadriven storytelling – 3THINKRS

Op vrijdagochtend werden we na een heerlijk ontbijt en een kennismakingsrondje ontvangen door Ruth, Beth en Hana van 3THINKRS op een coworkers-locatie. Dat zij geen eigen bedrijfspand hebben, zegt veel over de filosofie van dit jonge PR-bureau. Oprichtster Ruth en haar collega’s werken grotendeels op afstand van over de hele wereld en zonder vaste werktijden. 3THINKRS is sterk in datadriven storytelling en newsjacking: de kunst waarbij je op basis van data van je klant verhalen probeert te laten landen in de media. 3THINKRS is hiermee succesvol voor klanten zoals FedEx, Deloitte en Siemens. Na de presentatie werkten we in groepjes aan drie uitdagingen waar het bureau op dit moment tegenaan loopt.

International affairs – FleishmanHillard

Onze tweede stop: FleishmanHillard waar Matt en Mike ons vertelden over hun werk op de afdeling International Affairs van dit gerenommeerde bureau. Want hoe werkt dat nou: communicatiestrategieën implementeren voor bedrijven die wereldwijd opereren? Hoe vertegenwoordig je overheden als bureau bij hun Public Affairs in andere landen? En welke invloed hebben thema’s als de Brexit, de Russische invasie en de klimaatcrisis? Aan de hand van casussen gingen we hier zelf ook mee aan de slag. In een kort tijdsbestek leerden we een campagnestrategie opzetten, rekening houdend met de kansen en gevaren die de internationale dynamiek met zich meebrengt.

Creating advocates for the planet – Natural History Museum

De vrijdag werd afgesloten met een inspirerend bezoek aan het National History Museum in Londen. Camilla (International Partnerships Manager) en Harry (International Partnerships Producer) vertelden over de communicatiestrategie van de NHM-campagne en tentoonstelling ‘Our Broken Planet’. De campagne heeft als doel om bezoekers in te laten zien hoe de mensheid de natuur de afgelopen decennia heeft aangetast en met welke acties we die schade zelf kunnen herstellen. Het museum streeft ernaar om bezoekers te empoweren, informeren en inspireren en hen zo ‘advocates for the planet’ te maken. Inclusief ons, want na de interessante presentatie trokken we zelf ook het museum in.

Samen Londen verkennen

Naast onze bezoeken aan deze interessante bedrijven was er ook alle ruimte om samen Londen te ontdekken. Op vrijdagavond doken we de pub in voor klassieke fish & chips. Zaterdag was er ruimte voor eigen invulling: waar de ene groep Londen verkende te voet en per watertaxi, stapte de andere groep in de bus voor een rit langs de Big Ben, Buckingham Palace en de London Eye. Gezamenlijk sloten we de studiereis af met een etentje in het gezellige Brick Lane, waarna we voor de laatste keer de stapschoenen aantrokken.

Terug in Nederland kunnen we concluderen dat de studiereis een succes was. We hebben interessante bedrijven bezocht, leerzame inzichten gekregen die mogelijk ook van toepassing zijn voor onze eigen werkzaamheden in Nederland en bovenal met elkaar veel plezier in Londen gehad. Deze reis vraagt om een vervolg..

Geniet met ons mee en bekijk de aftermovie:

 

 IMG_0706 B6CA3718-C88F-4591-8964-40D78D556536 IMG_9164 IMG_9163