Logo Zoeken

Prikkels - Investeren in inhoud en kanalen

7 maart 2018André Manning

Jammer vind ik het, dat het blad Communicatie binnenkort als zelfstandige titel ophoudt te bestaan. Natuurlijk, ik begrijp de beslissing van de Adfo Groep om te kiezen voor verdere integratie van hun marketing- en communicatietitels in een platform. Maar jammer blijft het wel. En wat betekent dit dan voor C, ons verenigingsmagazine, is de vraag die mij de afgelopen dagen meerdere keren is gesteld. Het antwoord is simpel, vakblad C blijft gewoon bestaan en wordt vier keer per jaar aan onze leden en abonnees gestuurd.

Andre Manning blog.jpg

Uit ons meest recente ledenonderzoek kwam naar voren dat voor veel van onze leden vakblad C een doorslaggevende reden is om lid te worden en te blijven van Logeion. C is voor veel leden een belangrijke bron voor nieuws en achtergronden over ontwikkelingen in het communicatievak en over de vereniging. Niet altijd inspelend op de directe actualiteit of bovenop het nieuws. En ook niet noodzakelijkerwijs aan marketing gerelateerde ontwikkelingen. Sterker nog, dat moeten communicatie-gerelateerde onderwerpen zijn die op andere plekken en platforms wellicht minder aandacht krijgen. Met verrassende inzichten en reflecties. En dat is precies de reden dat we blijven investeren in C en tegelijkertijd kijken hoe we ons vakblad en andere Logeion-communicatiekanalen verder kunnen ontwikkelen om al onze content (of inhoud, anders zal Japke-d. niet blij zijn) op een goede, moderne manier te kunnen delen. En daarbij gaan we in 2018 ook tijd en geld vrijmaken voor nieuwe, digitale kanalen en denken we ook aan kanalen als bijvoorbeeld audio en video; Logeion-podcasts of misschien zelfs Logeion-tv.

Ik geef toe, we hebben nog een wereld te winnen. Logeion beschikt over een enorme hoeveelheid inhoud die we nog veel beter en efficiënter met onze leden en niet-leden kunnen delen; zowel de inhoud van C als de thema’s en onderwerpen die we tijdens onze masterclasses, Enter-the-firms, colleges, workshops en seminars behandelen zijn niet alleen veel maar ook rijk aan informatie. We zijn al hartstikke goed bezig om die te delen en gaan in de komende maanden een vlucht naar voren maken om ‘een leven lang leren’ nog duidelijker in de praktijk te brengen.