Logo Zoeken
Studiedag Gratis voor leden Amsterdam

Data als brandstof voor de moderne marketing machine - exclusief voor opleidingsdocenten

donderdag 22 september 2022 van 13:00 uur tot 17:30 uur

Locatie

NIMA
Hogehilweg 16
1101 CD Amsterdam
Education Day.jpg

Deze inspirerende kennissessie is exclusief voor opleidingsdocenten en komt voort uit een krachtenbundeling van de drie verenigingen Logeion, MOA en NIMA.

Tijdens een fysieke Education Day in Amsterdam met diverse sprekers ontdek je hoe je data kunt gebruiken in je marketingstrategie en hoe je je tooling daarop uitzoekt. 

Inschrijven kan via de website van Nima.

Vragen die aan bod komen
– Wat moet je weten als moderne marketeer (data)?
– Wat zijn de valkuilen?
– Hoe ziet het MarTech landschap eruit?
– Hoe pas je tooling goed toe binnen een marketingstrategie?

Programma
13:00 – Inloop met koffie & thee 
13:30 – Welkom door NIMA
13:35 – De marketeer van de toekomst is data-bedrevenDanny Oosterveer
14:45 – Pauze
15:00 – Hoe werkt de moderne marketing machine in de praktijk? – Ludo Voorn RM, Coen Wiers
16:30 – Paneldiscussie
17:00 – Afsluiting en aansluitende borrel     

De marketeer van de toekomst is data-bedrevenDanny Oosterveer
De wereld verandert steeds sneller. Gelukkig zijn er steeds meer data beschikbaar wat ons vertelt hoe onze marketing presteert. Door continu te toetsen op basis van data kunnen we van onze marketinginspanningen leren en optimaliseren.
De marketeer van de toekomst is daarom data-bedreven: begrijpt hoe je met data werkt, wat je er wel (en niet) mee kunt en wat de valkuilen zijn. In deze presentatie vertelt Danny wat een marketeer data-bedreven maakt en geeft hij veel praktische voorbeelden.

Hoe werkt de moderne marketing machine in de praktijk?  – Ludo Voorn RM, Coen Wiers
De executie van marketing is door de toegenomen hoeveelheid data en het grote aantal (sub)doelgroepen, platformen, kanalen etc. alleen maar complexer geworden. Om dit allemaal te managen heb je systemen nodig. Of het nu gaat om mobile marketing, display & programmatic advertising, content marketing, e-mail marketing, marketing analytics of campaign management. Voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem, die dit proces kan automatiseren en ondersteunen.
Systemen worden dankzij de inzet van artificial intelligence steeds slimmer. Software prioriteert de meest waardevolle leads, doet suggesties voor opvolging van e-mails middels ‘natural language processing’ of stelt aanpassingen in campagnes voor.
In deze presentatie schetsen wij het nieuwe MarTech landschap, zodat jij als docent weer volledig op de hoogte bent en studenten state-of-the-art kennis mee kan geven. Tevens laten we door middel van praktijkcases zie hoe deze tooling goed wordt toepast binnen een marketingstrategie. En wat er allemaal voor nodig is om deze goed te implementeren. Want het lijkt zo gemakkelijk, maar de praktijk is vaak weerbarstiger.  

Over de sprekers

Coen Wiers.jpg

Coen Wiers

Coen Wiers is hoofd van Customer Engagement bij de Rabobank en daarmee verantwoordelijk voor o.a. alle marketingtechnologie die een van de grootste banken van Nederland dagelijks inzet om zijn klanten te bereiken. Verder deelt Coen zijn kennis en ervaring al langer met de NIMA Community via masterclasses en events. Persoonlijk tref je hem het liefst op de fiets dus wil je echt eens brainstormen over een marketinguitdaging, dan staat hij altijd open voor een mooi rondje.
Danny Oosterveer.jpg

Danny Oosterveer

Danny Oosterveer is een data-bedreven marketeer en werkt als zelfstandig marketingconsultant. Als growth marketeer bij Marketingfacts zag hij dagelijks hoeveel er geschreven werd over data, maar tegelijkertijd hoe mondjesmaat het werd toegepast. Zonde, want wat online juist onderscheidt van offline is dat marketeers in (near) realtime beschikken over directe feedback in de vorm van data. Door continu te leren en optimaliseren op basis van deze data kunnen we veel betere marketeers en communicatie-professionals worden. Om deze reden heeft Danny het boek Data-bedreven marketing geschreven en vertelt hij regelmatig over data-gedreven marketing op evenementen, en is hij actief als docent voor trainingen en workshops.
Ludo Voorn 220x220.jpg

Ludo Voorn

Ludo Voorn behoort tot de commodore 64-generatie, en is sinds die tijd bovenmatig geïnteresseerd in computers & data. Via verschillende direct marketing-, & database marketing-functies ontwikkelde hij zich tot een registermarketeer met ruim 20 jaar ervaring (o.a. bij Travel Active, SNSbank, Vodafone, Zwitserleven, PostNL/Cendris). Hij is cum laude afgestudeerd Master of Marketing en van 2013 t/m 2017 stond hij in de top 100 van beste & meest inspirerende marketeers. Sinds 2018 is hij eigenaar van Marketing Transformers en geeft bedrijven advies op het vlak van marketingstrategie, transformatie en marketing analytics. Vanaf juni 2019 is hij tevens Chapter Lead Marketing Particulieren bij de Rabobank. Hij geeft regelmatig gastcolleges, masterclasses en lezingen over marketingstrategie en Martech.

NIMA

Hogehilweg 16
1101 CD AMSTERDAM
Bekijk op Google Maps

Prijzen

Opleidingsdocenten (geen lid Logeion, NIMA, MOA)
Gratis

Deze bijeenkomst is exclusief en gratis voor opleidingsdocenten.

Inschrijven kan via de website van Nima.

Annuleren is mogelijk tot en met 14 september 2022.